Stöd Ukraina

Noworriesmates blogg

Tisdag 19 April 2016 - Cairns

Försök till beachdag

Dagen börjar soligt och när jag igår upptäckte att det inte finns en Beach i Carins, bara en lång strandpromenad. Lite konstigt tyckte jag men jag får några dagar senare svar på det.
Min dykinstruktör förklarar att farleden ut från Cairns som ligger nära är så fylld av tigerhaj, tjurhaj och krokodil att en av båtkaptenerna förklarat för honom att ramlar du i vattnet i farleden så ger jag dig inte mer än 50/50 chans att klara dig!

Så med bakgrund av det så är det inte så jobbigt att ta en buss till Kewarra Beach några kilometer bort, även om jag inte visste det då!
Inser dock att solen här är inte som hemma, på mindre än en timme med solskyddsfaktor 50 vill jag in i skuggan.
Något som man inte ser hemma är även skyddsnäten för de giftiga maneterna som kallas stingers.

Blir några dopp innanför nätet förstås men vattnet är så varmt att det är ingen svalka.

Tillbaka på hotellet bokar jag en tur till Daintree Rainforest/River för onsdag,
Skyrail/Kuranda Scenic Railway för torsdag eftersom på fredag börjar min kurs för att ta dykctifikatet.

//Benny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet