Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Tisdag 9 November 2010 - Göteborg

Flyg nu till KOS från Göteborg, Apollo startar 2011!!!!!!

Till alla glada Greklandsälskare (och jag som får det enklare att ta mig till Leros!!!) och alla andra som är sugna på öarna där nere, och helst flyger från Göteborg.

Upptäckte igår via spaning på Apollos hemsida att dom börjar köra på KOS till sommaren 2011. Det betyder att det också går att åka charter till ex vis Leros (kollade inte men detta borde rimligen gälla Kalymnos också) även från Göteborg.

2005 flög man till Kos med Vingresor, Apollo och Always. När vi flög 2004 var 1 flygplan inte fullt trots att det var 3 bolag som delade på det. Därav att man la ned resmålet.

Vi kollade vilket flygbolag som Apollo ska använda från Göteborg och det var City Airlines!! Dom har ju ganska små plan. Kan väl varit ca 80 pers när vi åkte till Prag t ex. Antar att dom kanske anpassar planstorlek efter efterfrågan.

Några kanske redan upptäckt detta, om inte infon kom här!

Vi har ju redan bokat vår resa till sommaren via Aten, så så får det bli 2011, men sen så...

Till nästa gång...

Ha de
Dela med andra:    

Kommentarer
Tomnil säger:
Ryanair flyger till Kos från Rygge i Norge på torsdagsmorgnar och söndagar. Riktigt billigt utanför säsong och perfekt för en långweekend för en västsvensk. Rygge ligger söder om Oslo på "svenska" sidan om Oslofjorden. Avstånd: 16 mil från Uddevalla, 23 mil från Göteborg, 21 mil från Karlstad. Sen är det en annan femma att Ryanair är som det är.
Postat 2011-04-20 00:44  Anmäl
Grekland säger:
Tack för tipset men jag flyger ju från Arlanda. Till sommaren 2011 har jag hittat en retur från Santorini och jag räknar kallt med att hitta en sista minuten enkelresa ner med Apollo. Returresan från Santorini och hem till Arlanda var skamligt billig med Norwegian så jag kunde inte låta bli. Ner kommer man väl alltid?
Just nu är jag snål och avvaktar även om flygen till Aten är hyfsat billiga både med Norwegian och SAS.
På så vis får "snåljåpen" greklandsresor två gånger om året :)
Postat 2010-11-09 21:26  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet