Stöd Ukraina

Leroslovers blogg

Lördag 4 December 2010 - Göteborg

Londonresan.... blev en 'tummetott'......men det går fler flyg trots allt ;-)

Usch ja usch ja. Ni har säkert läst och hört om ovädret i Storbritannien och flygplatser som varit stängda, bl a 'vår' flygplats, Gatwick. Så i torsdags var det bara att konstatera att vår flight med Easyjet cancellerats.

Dock verkar Easyjet lösa detta riktigt bra. När man gick in på sidan kunde du välja: Boka om , eller begära återbetalning. Vi bestämde då att vi tar återbetalning, det ser iaf ut som det kommer att fungera.

Vi funderade hit och dit, hur ska vi ta oss till London? Ryanair eller nåt annat? Hitta ett flyg med avgång samma dag som inte kostade 'skjortan' fanns inte. Annan destination? Näää, det hela slutade med att, vi som faktiskt tycker det är kul att åka båt, bokade oss en kryss till Kiel samma kväll och var nu hemma igen på morgonen. Kiel har väl inte den bästa julmarknaden, men i detta läget fick det duga. Vi shoppade lite och njöt av "Gluhwein mit schuss" som vi tycker om.

Nu har vi funderat vidare.....och redan bokat på nytt..... Påskhelgen i april! Då ska det väl inte finnas nån snö i alla fall?? Sökte här på Reseguiden, Göteborg ut på skärtorsdagen 21/4 och hem på annandagen 25/4, får upp Easyjet som billigast, ca 1500 SEK, det blir lite mer när man bokat klart, även dom tar avgift för kortbetalning och incheckad resväska (vi kör dock med handbagage, deras tillåtna storlek och vikt på handbagaget får vi inga problem med).

Jag är glad att Ryanair inte ens var i närheten prismässigt så vi kan glömma dom helt. Om man skulle åka med hyfsade tider pratar vi om mer än 3.000 SEK med dom.

Nu ska vi bara hitta ett bra boende också. Vi vet i vilket område vi vill bo och vi vill ha minst 3 stjärnor, och inklusive frukost, så sedan är det bara att leta.

Nu ut för lite julklappsinköp.....

Ha det gott och stressa inte för mycket i dessa juletider

Till nästa gång

Ha de
Dela med andra:    

Kommentarer
Grekland säger:
Vi kom iväg med Ryanair på vår blixtvisit lördag-söndag utan problem. London var mer blött än snöigt när vi dök upp. Någon julshopping blev det inte tal om. Det gick inte att vara inne i varuhuset utan att få smärre panik. Trängseln var stor!
Jag upplever hellre London annan tid på året men vår resa var ju avsedd att gratta min bror på 50-årsdagen vilket vi gjorde på kvällen. Glad att vi kom iväg just därför.
Synd att ni missade er Londonresa men jag läser här att ni redan tröstat er genom att boka nya spännande resor! Så ska det låta.
Postat 2010-12-05 21:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet