Stöd Ukraina

Cingelssons blogg

Tisdag 15 Januari 2008 - Florianópolis

Floripa med Bruce Willis!!

For att na en semesterort som heter Barra da Lagoa utanfor Florianopolis skumpade vi 15h med buss..Vi akte nagot som heter leito = tank business class, som faktiskt funkade riktigt bra.

Min morbror hade fixat boende nara stranden o sa fort vi checkat in sa var det dags att lata sig ordentligt! Efter lunch anlande min morbror Ruben med familj o vi hade knappt sagt hej farran nagra fragade om de fick ta kort pa honom...tydligen ar det manga som tycker att han liknar Bruce Willis!!

Efter en heldag i solen behover jag kanske inte saga att vi brant oss :-( Nasta dag inforskaffades solskyddsfaktor 30 (hur mkt vuxen poang som hellst!) drog pa oss vatdrakter o tog en surflektion! Det var Martin, Ruben & jag - den ena aker brada, den andra har varit bra pa skateboard o jag tycker om vatten... Forst var d uppvarmning o traning att komma upp pa bradan innan det var dags att bemastra vagorna! Jag var inte tillrackligt snabb o de forsta gangerna kom jag bara upp pa knana...Martin & Ruben klarade sig battre o det sporrade mig saklart. Det ar inte latt men jag lyckades sta kvar nagra ggr & 1 gang hela vagen in till stranden - jag kande mig som en akta surfer & borjade nynna pa Beach Boys :-) Lektionen gick fort och detsamma gallde krafterna i armarna...Men vi hade verkligen roligt!

Harom kvallen provade vi en Brasilians specialitet - sot pizza. Det kan vara med choklad & annans, banan & kanel mm. Via Mamma som maste prova allt en gang har vi fatt smaka pa nya frukter: acai, acerola & certunguelo! Under nagra dagar har vi bara solat, badat & shoppat lite - mamma har visat sig vara en riktig shoppoholic:-) Vi har aven varit pa restaurang med sambaspelning - folk sjong med, klappade i handerna o dansade!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet