Stöd Ukraina

Cingelssons blogg

Söndag 24 December 2006

Filippinare - Det sjungande folket!

Dagen D var antligen har och va var 7 forvantningsfulla som mottes upp vid incheckningen pa Landvetter. Redan vi 1:sta stoppet i Kastrup visade Asa sin bredd gallande packning nar hon fiskade upp ett set med Fransk manikyr ur handbagaget...Pa sa satt fick vi tjejer (och Andreas!)tiden att ga fort. Nagra flygstopp senare och efter 24h pa resande fot landande vi pa Mactan Island utanfor Cebu. Utanfor stod Bea och tog emot oss - det blev en heldel kramar och nu var hela ganget samlat!

Da det hunnit bli julafton bjod Martin o jag in alla till varat hotellrum for lite julklapps utdelning. I brist pa julgran gomde vi alla paket under en gron T-shirt. Pollnow klanen drog sedan pa 5 ratters julmiddag med sina foraldrar och ena syster som var nere och halsade pa fran Shanghai.

Vi andra var bjudna pa middag hos en av Prosafaris forra agare - Miloy. Han bodde i ett litet medelsklass hus dar alla grannar ar slaktingar. Pa fragan hur manga barn han hade blev svaret; 3 barn och 1 dotter. Utgar ifran att det ar mer speciellt med en dotter da han sa sa....:-)
Vi bjods pa god mat, ol och Filippinernas mest salda rom - Tanduay. Samtalet gled snart in pa deras nationalsport - Tuppfaktning! Miloy har over 200 tuppar tillsammans med Thomas och de har vunnit flera tavlingar. Den storsta bucklan visade pa en vinstsumma pa 2.2miljoner pesos (330.000SEK!) Han berattade vidare att det kravs bra traning for att foda upp duktiga tuppar och visade tidningar som enbart handlade om tuppar!

Efter maten var det dags for Filippinernas alsklings fritidssyssla - karaoke! Ute pa bakgarden satt redan ett gang uppradade pa plast stolar och sjong. Vi satte oss ner och drack lite ol och efter en lite overtaling fran min sida drog Asa och jag av Bonnie Tylers "Total Eclipse of the Heart" Det gick sa dar far jag erkanna men vi bjod pa nagra goda skratt...!

Efter den langa resan och den efterfoljande Filipinska helkvallen somnande vi alla snabbt och gott.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet