Stöd Ukraina

Cingelssons blogg

Onsdag 27 December 2006

Awsam Asa & dyksafarin

Dag 1.
Pa juldagens morgon fick vi halsa pa vara dykinstruktorer: Lorenzo & Darwin, bada Filippinare och super trevliga. Varan dykbat bestod av en grundgaende avlangbat motorbat med "stodhjul" och vi trangdes om de basta solplatserna. Nervositeten okade ju narmare den forsta dykplatsen vi kom men val i vattnet slappte allt fort!
Vi simmade bland fantastiska koraller i regnbagens alla farger, sikten var sa dar men nagra vackra lionfishes sag vi samt en cool snigel och massor med clownfish.

Efter ytterligare 1 dyk bar det av mot varat forsta boende pa Panglao som bestod av 4 bungalows och massor med hangmattor! Efter lite slagsmal ( fanns 5 hangmattor utanfor restaurangen ) lag de flesta av os och slappade i varsin och sippade pa en kall San Miguel - ahh.
Under middagen kom Asas, Martin & min dive master (Ray)forbi och introducerade sig. For att hjalpa honom med uttalandet sitt namn sade Asa de nu mera kanda orden: - You can call me awsam Asa!

Dag 2.
Nu borjade varan advancekurs och forsta dyket skulle bli ett djupdyk. Det var valdigt stromt och vi fick halla fast oss pa botten pa vissa stallen for att inte flyga ivag - sa varst djupt kom vi aldrig. Men det gjorde inte sa mycket for vi hade en hel del fint att vila ogonen pa langst med revvaggarna! Under andra dyket tog jag med mig kameran igen och lyckades nog fa nagra bra bilder. Pa kvallen akte vi in till Alona Beach som turist staden pa on heter, dar bestallde Marcus in en hel hummer for bara 90kr!

Dag3.
Dagen borjade som alla andra men frukost runt halv 8 -toast och agg. Sedan bar det ivag till Balicasac dar Asas o mitt forsta dyk var Peak Performance Bouncy (?). Vi fick prova vikter i vattnet och Wow - det ar mitt basta dyk nagonsin nar det galler kontroll! Kandes som om man dok ordentligt for forsta gangen...

Tyvarr hade Martin fatt feber och lag och vantade ut tiden tills vi skulle vara framme vid nasta resort: Coco Grove pa Siqojor. Val framme mottes vi av en sjungande och dansandes valkomst kommite sin pa nolltid larde sig allas namn. Vi hade kommit till en bit av paradiset....Pga av att det skulle hallas brollop kvallen efter var resortet fullbokat - sa tyvarr fick Andreas, Johanna, Martin & jag "kno" in oss i agarnas etage bungalow, komplett med tva sovrum, tre toaletter, takterass, kok mm :-)

Da Martin inte madde battre bestammde vi oss for att aka in till sjukhuset. Akuten var pa 25m2 och luktade nylagd spya...Efter att de tagit tempen, blodtrycket och Martin fatt racka ut tungan (visar om man ar uttorkad) fragade doktorn om Martin vill bli inlagd. Vi sa nej, kopte lite tabletter och akte tillbaka till resortet.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet