Stöd Ukraina

Ziestas blogg

Onsdag 25 Augusti 2004 - Darwin

Farval Darwin... :-(

Sa sitter man har i Darwin CBD en sista gang... Fast om sanningen ska fram sa ar det kanske inte Darwin i sig som jag kommer sakna mest.. Efter tva manader har utan jobb sa kanns det som om jag har gjort Darwin ratt ordentligt. Fast anda lite tragiskt... En massa 'sista gangen' har det varit de senaste dagarna.. Sista gangen vi var och handlade pa Woolworths.. sista gangen vi at lordagslunch pa food court i Casuarina shopping centre (ett stort kopcentrum utanfor Darwin.. Jag overtalade Thane att vi skulle kno in oss i en passfotoautomat ocksa..sa nu har jag nagot att stoppa i planboken.. :-) Under helgen hann vi ocksa med att hamna i fangelse (som tur var med oppen dorr.. vi besokte Fannie Bay Gaol..), besoka nagra oljetunnlar fran andra varldskriget och antligen tajma sjalva solnedgangen pa Mindil Beach Sunset Market.. Avslutade dagen med ett kvallsdopp i poolen.

Sista gangen jag tog buss nummer 8 hit till city.. (dock var det forsta gangen jag sag en tjej med paraply stiga ombord pa bussen.. med tanke pa att det inte regnat en droppe under tiden jag varit har kandes det lite markligt..).. Sista doppet i poolen.. (fast igar var det forsta gangen jag horde svenska dar! Tva killar fran Fagersta pa tre veckors semester i Darwin med paus for Bali..) Och imorgon bitti blir det sista gangen jag satter mig vid trabordet pa campingen mellan koket, tvattrummet och toaletterna, med utsikt mot poolen, och ater mina toast med jordnotssmor, neskaffe i den lila muggen och en skal med vita bonor i tomatsas, for sista gangen lasandes annu ett nummer av 'That's life' fran hogen i tvattrummet.. For pa fredag ar det tidig vackning som galler! 5.45 ska jag vara vid bussstationen for 4-dagars turen till Cairns.. Typiskt nog har de som princip att inte hamta upp fran stallen utanfor Darwin.. fast det skulle ju inte forvana mig om de sedan stannar vid Palms Village Resort for att tanka..

Farval Darwin! Eller sa kanske det inte ar sista gangen.. Om jag har tur (?) kanske Thane bor kvar i Darwin i det lilla taltet nasta gang jag kommer for att halsa pa..

Anna K: Hoppas att flytten gick bra i sondags! Ska bli skoj att komma och halsa pa dig 'daruppe' och se hur du har det! :-) Spannande att borja ny utbildning.. kanske lite nervost ocksa antar jag. Kul att hora att du traffat en go kille! :-) Du far beratta mer!
Solveig: Ja, det ar lite blandade kanslor att aka hem.. men kul att traffas igen och fika som vanligt! :-) Hoppas du har det bra pa praktiken! Ang regnvattnet, hemma har man ju lart sig att regnvatten ar surt och fullt av all mojlig skrap.. men har ar det faktiskt renare an brunnsvattnet.. antar att det inte finns sa manga industrier har per yta..
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet