Nu eller aldrig - allena därunder 2004

Resealbumet skapat av: Ziesta
15 maj 2012
Visningar: 430
(Importerad från Resdagboken.se 2012-05-15)

Tänkte denna lilla dagbok var ett käckt sätt att hålla kontakt med er därhemma! Hoppas på många hälsningar, kommentarer, frågor och inte minst rapporter ifrån gamla Svedala.. :-)

Efter att ha tjötat sedan studenten om att göra diverse äventyr utomlands.. au pair, voluntär, jobba, plugga... bär det äntligen av! Med (förhoppningsvis) en slutförd magisterexamen och en fortfarande sprucken IT-bubbla är det NU ELLER ALDRIG!

Kan dock slå vad om att när jag, med hjärtat nånstans vid vänster öra och magen nere vid fotsulorna, packar som en galning kvällen den 16 februari kommer jag tycka att 'aldrig' var ett nog så käckt alternativ.. I det ögonblicket kan det nog vara skönt att läsa vad jag i h-vete tänkte på då jag fick för mig att åka till Australien alldeles ensam.

VARFÖR?!
Uppleva, upptäcka, utvecklas!
* Samla stoff till en roman.. eller en novell.. eller åtminstone till raderna vid sidan om korten i fotoalbumet
* Se röda berg och vägar utan slut
* Plocka åtminstone en frukt och wwoofa åtminstone en gång
* Träffa de gamla vännerna och skaffa nya
* Fortsätta jakten på det försvunna körsbäret
* Bada, sola och smörja in mig med solskyddsfaktor 35
* Få övervikt på planet med fotorullar
* Se kängerus, koalor, delfiner (men inte alltför många spindlar, ormar, krokodiler..)

Och vare sig jag kommer hem om en vecka eller om ett år så har jag "been there, done that". ;-)

RESRUTT:
Sydney (m Blue Mountains) - Nya Zeeland (Connections rundtur 2v) - Sydney (jobb data entry) - Tamworth (jackaroo kurs 5dgr) - Surat (paskfirande med Thanes foraldrar) - Toowoomba (2v hos Thane) - Byron Bay - Nimbin - Surfers Paradise (nagra dagar hos Dave) - Toowoomba (for att fa bilen i korbart skick) - Surat (hos Thanes foraldrar) - Road Trip med Thane (Cobar - Broken Hill - Silverton - Menindee - Wentworth - Hay Plains - Griffith - Deniliquin - Echuca - Swan Hill - Horseham - Grampians nationalpark - Mt Gambier - Portland - Port Fairy - Great Ocean Road - Lorne) - Melbourne (hos Tania.. + Phillip Island) - Swan Hill (buss + tag) - Skjuts med Thane mot Alice Springs (Renmark - Terowie - Port Augusta - Wilmington - Woomera - Cooper Pedy - Kulgara) - Alice Springs - Rundtur med Adventure Tours (6 dgr - Uluru - Kings Canyon - Kata Tjuta - Coober Pedy - Flinders Range - Clare Valley) - Adelaide - Indian Pacific tag - Perth - Redback Safaris 3d Southwest (Albany - Denmark - Margaret River - Pemberton...) - Rottnest Island - Redback Safaris 7d North (Pinnacles - Kalbarri - Denham - Monkey Mia - Shark Bay - Coral Bay - Exmouth) - Perth - Broome - Darwin - Kakadu National Park - Darwin - Desert Venturer 4d till Cairns (Cape Crawford - Mt Isa - Croydon) - Cairns - Brisbane - Surfers Paradise - Macksville (wwoofing) - Port Macquerie - Sydney!


27/4 2004: Tankte att det var dags for en liten uppdatering av infosidan.. Mitt mobilnummer i Australien: + 61 04 04 35 86 41
Kategori: Backpacking
Besökta länder: Australien, Nya Zeeland
Reslängd: 211 dagar
Datum: 17 februari - 14 september 2004
Blogg: 54 inlägg

Bilder

Karta