Stöd Ukraina

Jennypenniis blogg

Tisdag 20 December 2016 - Satun

Ett avkopplande regn på Ko Bulone

Idag har regnet strilat hela dagen. Inte alls störtregn som är det jag mest förknippar med dessa breddgrader utan stril som det går att vistas i utan att bli så blöt. Strilandet ledde till en riktigt lång frukostsittning med samtal för oss vuxna och kortspel för barnen. Sedan till en mycket tidig middagslur för Nille. Medan han sov snorklade L-M och Kajsa-Alice långt ut medan jag och Mian spelade kort, bara vi. Mysigt! P-A var på kafé på ön med kompis med familj.

Förmiddagen var också en lång väntan på Ann och Bennys ankomst! Igår hade vi lyckats missa vilket datum det var och var helt förvirrade när vi fick mejl om att de skulle checka in på planet. De som skulle komma hit om ett par timmar? Hur hade de som är så strukturerade kunnat missta sig på vilket datum de skulle komma? Först när jag meddelade kvinnan som sköter bokningarna att vi tyvärr inte behövde bungalown uppdagades det att vi tänkt fel. Men idag så kom de äntligen! Benny gjorde entré inte via stegen från longtailen, utan genom att ramla över relingen ner i vattnet. De var verkligen efterlängtade! Dessutom lägligt då jag varit mer eller mindre sjuk/matt/sängliggandes sedan två dygn innan.

Nu visade tjejerna dem snabbt allt de behövde veta om boendet och rapporterade om extra viktiga händelser. Typ: Farmor berättar att hon simmat med en sköldpadda i Australien, K-A berättar att hon sett en dam med fyra tår. Det blev lunch och sedan långt bad, tidig middag och nu hoppas vi på bättre sömn under tre nätter. De har en likadan bungalow som oss precis bredvid och där sover nu Perran och K-A i en av dubbelsängarna. Det har varit lite trångt med tre i varje dubbelsäng även om det funkat och klart är att föredra framför att sova i olika bungalows.

Jag är alltså rejält förkyld eller vad det är, allmänt matt och sjuk med halsont mm, lider lite av mitt skrap på armen och så regnar det. Men jag mår mycket bättre än igår och har idag kunnat njuta av livet igen. Det är härligt att vara på resa så länge att ett par dagars (strilande!!) regn inte förstör utan på sitt sätt förgyller. Omväxling, så härligt när solen tittar fram igen och så rogivande att bara spela kort en förmiddag.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet