Stöd Ukraina

Missxs blogg

Lördag 11 Augusti 2007

En snabbis till Finland...

I förra veckan kom jag iväg på en liten kryssning till Helsingfors. Båtar är ju egentligen inte min grej, eftersom jag lätt blir sjösjuk. Men denna gång hade jag lyckats pricka in toppenväder så iväg bar det. Klarblå himmel, svag vind, ja helt perfekt var det.
Festandet på båten är inte alls min grej utan båten är mer ett färdmedel. Men en o annan sväng till taxfreebutikerna blev det förstås ;) Tillbringade många timmar på däck, det är så underbart rofyllt för själen att sitta o titta på vattnet o solnedgången. Önskar bara att det var lättare att hitta en ensam vrå, för det är svårare än man kan tro, fast båten är jättestor (Silja Symphony).
Efter en natt i hytten blev det en alldeles för kort dag i Helsinki. Mötte upp med en gammal vän och gick runt en sväng o fotade lite med med min relativt nya digitalkamera. Toppenväder där också, väldigt blåsigt dock, men det känns så friskt! Och jag gillar Helsingfors, allt är nära o det känns som hemma fast ändå inte..
Tillbaka på båten blev det lite sittande på däck igen o sen stupade jag till kojs, jättetrött.

Nu sitter jag o plågas av värmen o framförallt den höga luftfuktigheten. Längtar tillbaka till de friska vindarna i Helsingfors. Det är ju inte mer än ca 24 C här men luftfuktigheten gör att det känns som mycket, mycket mer. Jag skulle aldrig klara mig i djungeln.. Tycker det är svårt att andas o sova ska vi inte tala om :( Tacka vet jag torr värme iså fall! Nu blir det en tripp till mataffärens nerkylda mejerirum :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet