Stöd Ukraina

Missxs blogg

Onsdag 12 Mars 2008

Snart på väg igen....Paris here I come

Det var visst ett tag sedan jag skrev något här. Men nu är jag snart på väg igen...eller snart och snart, i början av maj åker jag till Paris för första gången. Det är ju ett tag dit, men det vet vi ju alla att den som väntar på något gott väntar aldrig för länge ;)
Fick jag som jag ville skulle jag åka på kortresor hela tiden, minst en gång i månaden, men nu funkar det ju inte så, iaf inte med min plånbok. Nu har jag faktiskt hållit mig hemma ända sedan oktober då jag var i Berlin och det måste vara rekord för mig.
Det ska bli spännande att få uppleva Paris på våren och se och uppleva allt det där man läst om. Har hittat ett hotell i Le Marais som jag hoppas ska vara ok. Och sedan är det bara att hoppas på solsken :)
Har en liten lista på saker jag vill se, dock får jag skippa en del, t.ex att åka upp i Eiffeltornet, no way med min höjdskräck att jag åker upp där. Men jag tror att det är minst lika vackert från marken.
Ett besök vid Jim Morrisons grav blir det också helt klart.

Sedan, bara några veckor senare blir det London igen. Och då har jag inte varit där på ETT ÅR nästan exakt, det måste vara rekord för mig. Men London är ju så svinigt dyrt, speciellt nu då min vän har lämnat staden och jag måste bo på hotell som andra dödliga :( Det är sjukt vad lite standard man får för pengarna i London. Men London är London och kommer att alltid att finnas i mitt hjärta och jag kommer alltid att åka tillbaka när jag kan, hur dyrt det än blir.

Så nu längtar och väntar jag tills det blir dags att packa väskan :)

Om det är någon som har några tips om Paris som inte hamnade i min tråd i forumet så fire away och skriv dem här :)
Dela med andra:    

Kommentarer
Susa60 säger:
Hejsan Missxs!

Vi åker till Paris över Valborg, tänkte bara höra om du har tips på någon mysig resturang, mannen fyller jämt tänkte något mysigt litet ställe.

MVH Susa60
Postat 2009-03-23 14:12  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet