Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Lördag 27 December 2003 - Cairns

Down under in Aussieland!

Oj oj... borjar fran borjan. I tisdags akte vi in till Denpasar och kopte julklappar och jag skulle hamta paket hemifran, vilket inte hade kommit fram. Sen pa julaftonsmorgon gick jag och Petra in till killarna med tomteluvor, pepparkakor och julklappar! Dom bada fick varsitt set med spannar och spadar som dom kan ha till sina sandslott ;) Sen fick Micke badleksaker och Klas en ny finfin ryggsack! Haha! Jag och Petra fick varsitt soft air gun av killarna, riktigt kul!
Efter att ha atit frukostbuffen badade vi lite i poolen, sen lag vi inne pa rummet och utnyttjade dvd-spelaren vi hyrt. Drack julmust och at pepparkakor, mysigt! Pa kvallen visste vi inte riktigt vart vi skulle, sa vi gick till Hard Rock Cafe bara for att lyxa till det lite. Sen gick vi till Paddy's och festade med alla Australiensare!!
Dan efter gick vi upp ganska sent, sen gick vi ner till stranden for att prova att surfa. Vagorna sag ganska svara ut sa jag hyrde en liten bodyboard, flog med vagorna sakert 30 meter nagra ganger - sa jakla kul!! Sen provade jag Klas surfingbrada ocksa, fast det var inte lika latt! :)
Eftersom alla andra utom vi svenskar och nagra till firar jul den 25:e, var det middag pa hotellet pa juldagen. Grymt god buffe med all slags mat, inte skinka och kottbullar precis, men gott var det! Sen var det show med balinesisk dans och grejer, kul att se! Fast jag maste medge att jag saknade julfirandet darhemma lite grann, kandes inte riktigt som jul i 30 graders varme!
Jag gillade Bali och Kuta Beach, fast att det regnade nastan varje dag och man knappt kunde bada pa stranden. Sen var det ganska dott pa kvallarna ocksa, dels pga av terror bomben och dels for regnperioden. Eftersom det ar enda feststallet pa on och nyarsafton narmar sig bestamde vi oss for att boka om vara flygbiljetter, sa igar ringde vi Kilroys motsvarighet i Denpasar ocksa kom det en tjej darifran och fixade vara biljetter. Allt gick sa snabbt sa det kandes jattekonstigt att man helt plotsligt skulle flyga till Australien! Flyget gick inte forran 00:55 inatt sa vi spenderade dan med att kopa sista billiga grejerna (bland annat 14 nya cd-skivor) och spela kort pa Rainbow! :)
Akte ut till flygplatsen vid halv tio, sen satt vi dar och vantade ett tag. Flyget till Darwin tog typ tva och en halv timme, jag fick tre saten for mig sjalv bara for att jag heter Unger(meyer!!!)... alltid sist, fast ibland blir det bra! haha! Kollade pa film och at KitKat och bananmuffins (jaa! dom fanns visst har ocksa, hihi) sa tiden gick ratt fort. Sen nar vi kom till Darwin blev vi helt utfragade om vad vi skulle gora i Aussie och vart vi skulle och vart vi varit och massa sant. Nar vi gick forbi vaskutlamningen kom vara vaskor dar ocksa, som skulle aka direkt till Cairns. Sa vi tog vaskorna och gick till incheckningen (forutom Klas vars vaska dom ville leta igenom) eftersom flyget skulle ga om en halvtimme! Vi hann iaf, sen tog det drygt tva timmar hit till Cairns. Nar vi kom fram ringde vi till ett hostel ocksa kom en kille och hamtade oss. Sa vi bor pa Asylum, grymt god stamning. Vi fyra bor ensamma i ett sex badds dorm, helt okej. Finns tom en liten pool har, ska ner till stranden och kolla laget imorgon ocksa. Nar vi kom hit sov vi nagra timmar, sen gick vi till ett shopping center dar vi kopte biljetter till LOTR sa nu har vi precis kommit tillbaka efter att ha sett filmen!! Sa jakla bra :D Ska lagga mig snart, har bara sovit typ tva timmar sen nio igar morse! Borjar bli lite trott... haha!
Men ja, sa var man i Australien! Kanns som att man kommit till riktiga civilisationen igen! Har verkar lite dott, men vi har inte varit runt sa mycket sa det blir nog bra - jag gillar stan i alla fall! :)
Har kryper lite kackerlackor overallt, hoppas dom inte finns pa rummet. Annars ar det lugnt med smakrypen, fast pa Bali rakade vi ut for vartsa myggstormen eller sa var det kryp i sangarna. Petra och jag fick en massa bett dom forsta dagarna, sakert 200 var!! Sen nu rakade Micke ocksa ut for det, hans ena arm sag ut att tillhora ett monsters, fast det ser battre ut nu och vara borjar forsvinna sa det ar lugnt!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan