Stöd Ukraina

Kin82s blogg

Måndag 22 December 2003 - Kuta

Julafton pa Bali

Sa har man kommit till land nr. 7 - detta ar ju riktigt roligt! haha! :) Innan vi checkade ut fran vart dorm i fredags passade vi pa att utnyttja frukosten, Petra at sju toast medans jag vann med tio! Personalen pa hostellet tyckte nog inte om oss for vi bodde for 15$ istallet for 20$ som alla andra ocksa snalade vi en massa. Men dom var sa sura sa det var bara roligt. Vi snodde julgranskulor fran deras julgran ocksa! Maste ju fa ha lite julpynt, haha!
Sen tog vi vara tunga vaskor (min vager 18kg nu!!! aah!) och akte tunnelbana till Changi flygplatsen, grymt stalle. Vi akte ju sa tidigt sa vi vantade dar i sju timmar. Spelade gratis tv-spel, at jattelanga mackor pa Subway, kopte billig Absolut och sen sov vi lite ocksa. Dom hade verkligen allt dar, fanns tom pool och jacuzzi och massa sant man kunde anvanda! :)
Det var kul att flyga igen, forutom en massa luftgropar efter halva tiden, men jag tror jag har kommit over min flygradsla lite sa det var nastan bara roligt. Men bara nastan, jag vill garna inte do mitt uppe i denna resan!
Kom fram lite sent, sen fick vi sta och vanta i typ en timme pa att fa visa passet sa klockan blev ratt mycket. Vi blev visade ett hotell i Kuta Beach som vi foljde med till och sov dar en natt. Eftersom Klas var sjuk gick jag, Petra o Micke runt och kollade hotell dan efter. Hittade till slut Bounty, sa nu bor vi lyx for 100kr natten (kollade pristlistan och ett sant rum brukar kosta 93$US men det var discount, sa det ar super). Har tva pooler, frascht rum med tva sangar, tv, badkar och allt som ska finnas pa ett hotell. Har betalat till pa fredag sa vi far se vart vi tar vagen till nyar sen! Det enda jag kan klaga pa for tillfallet ar att det regnar varje dag, men det ar ganska lugnt anda for det ar varmt vilket fall som helst. Sen har vi ju pool och det ar ganska roligt att bada nar det regnar! :)
Igar gick jag och Petra pa shoppingrunda, men vi hittade inte sa mycket. Mina fina Vietnam skor gick ju sonder i Singapore sa jag gick runt barfota i lordags, mindre skont. Sa nu har jag inhandlat ett par lika fina badskor som Anna kopte (fan vad skoj om du kommer tillbaka!!). Sen kopte vi lite cd skivor ocksa, nastan lika billiga som i Vietnam har! Ska kopa massa DVD ocksa, det blir ett paket till att skicka hem tror jag, med tanke pa vikten pa min vaska for tillfallet! Haha!
Vi hittade fem Aussie killar vid poolen som vi festade med sen pa kvallen. Hade forfest pa deras rum (med drinking games, givetvis) och sen malade vi oss och Dick med svenska farger. Galna killar, en malade sig helgron och skrev hulk pa ryggen, en blev helrod och skrev devil och en tredje malade sig helbla. Han forstorde min nya fina vita troja, haha! Sen gick vi till ett utestalle dar James (den bla) kunde sjunga karaoke, jag gick ocksa upp och sjong med i en lat som jag inte visste vad det var for nagon. Micke var ocksa med, sen drog vi med en 17 arig aussie kille fran hotellet, blev en riktigt kul kvall. Och det basta var ju att Aussie killarna bjod pa allt, hela kvallen! Det var lite roligt, istallet for buckets har dom typ godisskalar! :)
Det ar knappt nagot folk ute har, vet inte om det fortfarande beror pa bomben eller om det kommer mer folk. Det ar lite laskigt, dom har ett monument pa stora gatan dar det hande och dar klubben lag finns ett staket dar folk hangt upp t-shirts med hyllningar. Usch usch...

Idag har vi inte gjort mycket, hyrde en dvd-spelare, gick och kopte lask, chips och mat pa McDonalds och satte oss i vart rum och kollade pa film!! Ska nog tillbaka till nagra filmer ikvall ocksa... sa skont! Lite slapp far man vara, hihi.

Julafton i overmorgon, kommer nog bli bra... fast jag kommer sakna kottbullarna, prinskorvarna, gronkalen och all annan god mat. Och alla er darhemma saklart!! Hoppas ni far det underbart och det kanske kommer lite sno i alla fall! Onskar att man kunde ta hit er hela hogen :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Resfeber
16 år sedan
Hemma igen
16 år sedan
Back to Europe
16 år sedan
San Francisco med fest och shopping
16 år sedan
Los Angeles
16 år sedan