Stöd Ukraina

Ivans blogg

Söndag 22 Februari 2009 - Bergshamra

Datakrasch.

Ut till Casa Logla i Roslagen till helgen.
Avsikt att i lugn och ro ladda upp ett antal bilder från vinstresan till Curacao. En vinst som jag blev både glad och stolt över. Det var ju inte som en lottvinst, utan bekräftelse på något man gjort och som blivit uppskattat.Tack medlemmarna som röstade.
Också ett stort grattis till årets inspiratör. Vem som än vinner har ni alla gjort ett bra inspiratörsjobb.

Hade också tänkt hinna börja med ett Resealbum över resan. Då också med en summary in english om utlovats till dels Christina Sieperda , backoffice manager på Lions Dive, dels Annabelle de Clippeleir, manager PR på Dolphin Academy

Tillbaka i stan nu. Tidigare än planerat. Fick en datakrasch på Lögla.
Ett mail i form av ett nyhetsbrev. Med frågan om jag ville prenumerera.
Kunde klicka i "YES" or "NO". Åkte på en hoax.
Förstår nu att det inte hade någon betydelse var jag klickade. Viruset kom iaf.
Ingen idé att köra något virusprogram direkt då.
Mailet var färskt så man får ju vänta ett tag och sedan köra uppdatering på virusprogrammen och hoppas att de hittat och åtgärdat det.
Annars får jag formatera HD efter att först sparat egenproducerat materiel på extra HD. Sedan installera XP igen och allt annat som jag har sparat på CD. Vill inte ha med VIsta att göra och nya 7-an kommer först senare i år.

Fick då plötsligt tid att läsa Kultur- och Debattsidorna i den binge dagstidningar som blivit liggande.

Debattsidornas innehåll skrämde mig. Där härjade de bioreligiösa ekofundamentalisterna.
Stolligheterna verkade helt oemotsagda. Politikerna är antingen okunniga eller har satt upp ett blött finger i luften för att märka vindriktningen.

Vad har nu detta på en sajt om resor att göra frågar vän av ordning.

Jo - de Gröna Khmererna får oss som eftersträvar svart bälte i resor att känna vittringen av Luther.
Vi skall ha dåligt samvete när vi utövar det bästa som finns.
Visserligen kan vi miljökompensera genom att det blir planterat några träd på marken nedanför vår färdväg.
Men helst skall vi avstå från flyg. Ta tåget istället lyder mantran.

Så nu åker vi till skidåkningen i alperna med fina elektriska tåget genom Danmark och Tyskland.
Bra eller hur. Och var kommer fina elen ifrån. Trollas fram av knäppgökarna?
Knappast. Från petroleumgas,- och koldrivna elkraftverk nere på kontinenten. Ibland ägda av svenska Vattenfall.
Ditt och mitt företag.

Bilsemester? Jomenvisst.
Under förutsättning att du kör en bil som inte går på bensin utan mat.

Denna Blogg är en engångsblogg. Sidorna återtages ej efter genomläsandet och får ej kastas i naturen.
Dela med andra:    

Kommentarer
Mariana säger:
Instämmer. Vi kan ju alla göra så gott vi kan i vår närmiljö. De "gröna khmererna" (fyndigt!) tar sig vatten över huvet, verkar inte ha något perspektiv. Man kan ju miljökompensera som långresenär, men vad hjälper det när det drabbar någon annan?! Och hur ser det ekonomiska tänkandet ut?
Postat 2009-03-24 18:58  Anmäl
Haidi säger:
Så sant som det är sagt...eller skrivet. Tråkigt med virus, håller just på att säkerhetskopiera mina kort. Räddas det som räddas kan.
Postat 2009-02-25 19:33  Anmäl
Zappe50 säger:
Det där med "gröna khmererna" var mycket fyndigt !
Det skall jag komma ihåg !
Det ligger verkligen mycket visdom i dina ord !
Har du tänkt på att dessa khmerer nästan alltid bor mitt i centrum av någon storstad och alltid klagar över biltrafiken ? Dom vill förvandla sin stad till en grön oas och glömmer vad den ursprungliga orsaken var till att en stad blev till !
Postat 2009-02-24 13:35  Anmäl
Rommetorp säger:
Hoppas att du får ordning på din dator så vi få se dina bilder från den senaste resa
Postat 2009-02-24 11:26  Anmäl
Gisela0314 säger:
Välformulerade tankar om livet på jorden Tack! Gisela
Postat 2009-02-24 10:12  Anmäl
Ingridhell säger:
Hu, vilken mardröm att få virus! Men jag är för det mesta noga med att kopiera.
Du fick lite extra jobb där...Hoppas att det ordnar sej.
Postat 2009-02-24 10:03  Anmäl
Gbenskar säger:
Ojoj. Men du förlorade inte ditt egna material på datorn? Du hade ordentlig backup?

Jag har mardrömmar över att sånt ska hända ibland. Sonen förlorade bilder från ett halvår i Korea inkl besök i Japan då datorn kraschade och han inte hade ordentlig backup! Själv har jag blivit lite av en fobiker på den punkten med extra hårddiskar till höger och vänster där materialet säkerhetskopieras.

Förresten vad är det för fel på cykelsemester!!
Postat 2009-02-24 09:10  Anmäl
Zurre79 säger:
Jag kan inte göra annant än att hålla med dig!
Postat 2009-02-24 07:39  Anmäl
Busylizzy säger:
Men Ivan VARFÖR ÖPPNADE DU ELÄNDET? Hör av dig om du behöver medicin - vi kan buda över det i en SUV från GBG ;)
Postat 2009-02-24 06:17  Anmäl
Marika säger:
Lika träffsäkert och välskrivet som alltid och jag kan bara hålla med!

Kram Marika
Postat 2009-02-24 00:33  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mellanöstern — Iran
9 år sedan
Med M/V Funchal till Scotland.
10 år sedan
Malta och Gozo.
10 år sedan
Malaysia och Malacca Strait.
11 år sedan
Efter Indien.
11 år sedan