Stöd Ukraina

Noworriesmates blogg

Onsdag 6 April 2016 - Port Stephens

Darth Vader gör entré

Så är det avresedag från Sydney och hyrbil ska hämtas på Willams street 65 i centrala Sydney.
Det är väl inte helt utan fjärilar i magen jag till slut får ut min Hyundai I30.
Nu undrar ni säkert vad i hela friden Darth Vader har med det här att göra?
Eftersom jag har med mig en gps hemifrån med Australienkarta inlagd och det kan vara bra att även få röstinstruktioner när man ska ut ur centrala Sydney.
Hemma använder jag aldrig röster men här tänkte jag att det kan vara bra...inser då att förutom de tokstela datarösterna Oskar o Emelie eller nåt så finns det i den här gps-en inlagt Darth Vader och Yoda!

Lite barnslig som man är väljer jag förstås Darth Vader...
Blir lite mer på tårna när man hör en röst som verkar ha syrgas och säger:
"Turn left in the next roundabout, otherwise you are doomed and I have to destroy you!" Lägg på några andetag syrgas på det så fattar ni. Jag o Darth klarar oss (enligt vår mening) väldigt bra och även fast det var typ 13 år sedan man körde högerstyrt sist så funkar det rätt bra...förutom en sak...
Blinkers och vindrutetorkarspakar sitter tvärtom så vanans makt gör att jag sätter på vindrutetorkarna på max ca 6 ggr innan jag får in att det är andra sidan av ratten som gäller!

Nu bär det iväg mot Port Stephens och utan problem så hittar jag o Dartan fram utan problem!
Kan inte låta bli att småle när vi är framme med orden:
"You have reached your destination. May the force be with you, but you are not a Jedi yet!

Det här är det första hotellet som jag bokat själv genom hotels.com och det heter Amore At The Beach!
Jojo...nu blir det inget Amore men det är ett stort hus ombyggt till 3 olika rum. Där jag ska bo heter det The Garden....det är som ett sutteränghus och mitt rum är i sutterängplanet mot baksidan.
Jättemysigt med ett sovrum, vardagsrum och badrum. Utemöbler under tak, grönt och lummigt...2min promenad ner till havet....kommer bilder
Mina värdar är ett trevligt par i 60års-åldern som är väldigt måna om att jag ska trivas.

Efter att jag fått in packningen så blir det en promenad ner till den lilla marinan och centrumet som ligger 10min från "hotellet".
Smiter in för att köpa lite frukost och går väl och strosar lite i affären....så när jag kommer ut är det kolsvart ute!
Här går det fort mot kvällen.
Nu är det inte så långt att gå och följa havet ska jag väl klara..,.som tur är så har min tomt beiga stenplattor utlagda på gräsmattan ner mot den gångvägen där jag nu kommer i mörkret så jag hittar hem utan problem!

//Benny
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet