Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Onsdag 13 Juli 2022 - Ruhengeri

Dag 4 Kigali - Ruhengeri

Om man ska åka billigt i Kigali så är det motorcykeltaxi som gäller, så det måste jag ju prova. Jag avslutar dagen i Kigali med lite inköp och ropar till mig en motorcykeltaxi för att komma hem till bussen. Är det för mycket trafik så att det inte går att köra om på utsidan så går det lika bra att göra omkörningen på insidan.


Nu ska vi packa ihop boendet för att ta oss till Ruhengeri. Där har vi olika aktiviteter bokade och jag har valt vulkanvandringen till Bisoke. Bussresan tar oss runt fyra timmar. Landskapet är fantastiskt, och jag förstår varför det kallas de tusen kullarnas land. Det är höga berg och slingriga vägar, jag verkar ha en förkärlek för de här landskapen. Det är väldigt frodigt och grönt och stora delar av landskapet är odlat, mycket potatis här. Vi installerar oss på det nya stället och det verkar fräschare här. Ett tvingande antigen test, en promenad in till city för några inköp och några öl hinner jag med innan det är dags att lägga sig. Det är tidig start som gäller imorgon.







Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan