Stöd Ukraina

Familybs blogg

Onsdag 5 September 2007

Då var den bokad........BILEN!

Det blev en JÄTTE.....maken hade en bra komentar till varför vi skulle ha den, jag tyckte liksom det räkte med en midsize suv eller en vanlig fullsizesedan. "Det här vill jag iallafall bestämma, det är ju alltid jag som kör när vi är iväg"

Jo, iof bokar vi alltid så jag kan köra, men det blir väl typ två-tre tillfällen per resa som jag verkligen gör det......
Kör för det! jag fick ju igenom stoppet i Washington med sightseeing av monument, kyrkogård och Vita huset, på väg till Florida så............................... väl nere vid Orlando APT hoppas vi det står långa rader med Trailblazers att bara vraka och välja bland! Bokar man genom Holiday Autos har dom oftast Alamo som leverantör på Orlando och det är Alamos strörsta Floridastation....och då ska man alltså få gå ut och välja sin bil ur den bilstorlek man bokat......SÅ är inte alltid fallet i tex Miami, där får man vackert nöja sig med en liten trist ljusgrå Chevrolet Classic, när man egentligen drömt om en röd Pontiac i samma storleksklass.

Har också hört att Cheva trailblazern har ett jättebagage, vilket klingar gott i mina "shoppingöron". Finns ingenstans i hela världen jag shoppar som i USA....jisses... jag kan leva på vatten&bröd nu fram till resan, bara jag får en rejäl reskassa......lite skumt egentligen för jag shoppar väldigt lite på hemmaplan!

Nu ska bara natten i Washington bokas och ev. sista natten i Tampa också, får se vad vi hittar.
2 x 1 veckas boende är redan klart sen i våras och så vill vi ha några obokade nätter på slutet för friheten att göra det vi känner för just då.

Mindre än åtta veckor kvar nu........jiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiipiiiiiiiiiiiiiiiiiii.........!
Tack för titten och på återseende!
Hälsningar Familjen B
Dela med andra:    

Kommentarer
Maddeck säger:
hej
så det blev en stor iaf;) det lutar mot en trailblazer för vår del också. Vad är det med män och storleken...????
får man alltid gå ut och välja på alamo?? vi har alltid hyrt på avis och då får man snällt ta den man blir tilldelad!
Ingår alla försäkringar mm hos holiday autos? behöver man betala för extra förare där? (hos avis behövs inte det när man är gift eller sambo)
/Madde
Postat 2007-09-06 19:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet