Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Måndag 5 Juli 2010 - Filippinerna
Resealbum: ASIEN 2010

Carabao Island

I lördags blev det en heldag ute till havs och ett besök till en ö som spås bli nästa Borocay. Åkte tillsammans med den dansken och hans familj. Det tog ca en timma med båt och där tog vi sedan en liten tur till en grotta som inte var lätt att gå i. Det var vassa stenar och man fick krypa och i början blev det en stigning rakt upp på tre meter så man var lite sugen på att vända redan där.

Vi var i grottan ca en timme och guiden berättade att när det var högvatten så gick de in där och fiskade och sedan hade barbeque där. Det var kul att göra det men inget jag skulle göra fler gånger för det var riktigt besvärligt att ta sig fram i den. Vi kunde också snorkla utanför grottan vilket var väldigt fint. Såg lite fisk och koraller.

På hemvägen stannade vi till för att snorkla på ett annat ställe. När jag kom hem var man lite trött så det blev vila. På kvällen mötte jag upp dansken så vi gick och kollade på Tyskland - Argentina.

Igår blev det bara en lång promenad utefter stranden samt en helkväll ute.

Imorgon tisdag far jag vidare. Bokade biljett igår till Cebu. Där ska jag sedan åka buss och färja för att komma till nästa ställe som heter Bantayan Island. Det ska vara ett riktigt lugnt ställe med fin strand.

Laddar upp lite bilder senare för batteriet var slut i kameran.

Ha det gott



Såg också en havsorm där vi gick i land så man blev lite spak när man såg den. Guiden sa att det var lugnt om man inte gick för nära.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Stranden Hoi An
11 år sedan
Nha Trang
11 år sedan
Battur
11 år sedan
Besok vid Cu Chi tunnel
11 år sedan
Tillbaka dar jag startade
11 år sedan