Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Måndag 14 Juli 2008 - Nha Trang
Resealbum: Thailand 2008

Battur

Idag vaknade man 6.00 med hjalp av tutande bilar och sedan var det inte ens nagon mening att forsoka somna om eftersom bussen skulle hamta upp mig 8.30. Hotellet jag bodde pa lag utefter en ganska trafikerad gata sa det har varit fullfart pa tutandet.

Jag for ivag pa en battur dar det blev besok pa fyra olika oar men det var inte sa markvardigt. Vi stannade en timme pa en "strand" dar det natt o jamt gick att kommu ut i vattnet pga alla stenar....det var inte sandbotten utan stenbotten ca 10 m. Jag misstanker de jobbar pa det for det var ett antal personer som plockade sten och flyttade dessa. En av oarna hade ocksa ett akvarium som var byggt som ett piratskepp sa det kollade jag pa.

Det marks anda att turisterna ar pa vag hit for det byggs ganska mycket och da aven pa en del oar. Annars var det en ok tur men jag har varit pa battre..

Nu vantar jag pa att sovbussen till Ho Chi Minh ska komma och plocka upp mig vid hotellet. Den ska komma vid 20.00, om tva timmar, men det far man ta med en nypa salt....Passa tider verkar inte vara deras starkaste sida. Nu ska jag forsoka fa i mig nagot att ata.

Ha det gott
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Stranden Hoi An
    11 år sedan
    Nha Trang
    11 år sedan
    Battur
    11 år sedan
    Besok vid Cu Chi tunnel
    11 år sedan
    Tillbaka dar jag startade
    11 år sedan