Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Söndag 13 Juli 2008 - Nha Trang
Resealbum: Thailand 2008

Nha Trang

Imorse kom jag till Nha Trang efter en otroligt lang och seg bussresa. Det blev inte mycket somn efter 2.00 for vagen var sa dalig. Det gick i ca 20 km/h och ibland funderade man oim det verkligen var vagen chaufforen var pa. Jag skulle kommit fram vid 5.30 men var framme 7.00 sa da blev det lite vila pa rummet.

Idag har det blivit en dag pa stranden i denna varme. Det ar otroligt varmt och har sa varit den mesta tiden. Temperaturen ligger mellan 32-35 grader.

Efter jag varit pa stranden blev det tillbaka till hotellet for en dusch och nu ar val inte hotellet det basta.....duschen funkar inte sa bra..kranen lacker sa det mesta gar direkt i badkaret. Tv:n har en massa kanaler men det ar mest myrornas krig o inget ljud. Personalen har lite svart med engelskan sa nu ska det bli spannande att se om de lyckades boka en battur imorgon till mig.

Ha det gott

Tog ocksa en promenad runt i staden men nu ar inte lokalsinnet det basta sa jag gick naturligtvis at fel hall nar jag skulle ga tillbaka. Jag gick at fel hall i ca 40 min innan jag insag att jag var pa vag ut pa landsbygden sa jag hittade en mopedtaxi som tog mig tillbaka.

Nagot som slar mig har i ar allt tutande...jag ar sa less att hora dessa signaler och nagra har speciella signaler ocksa....Jag har forsokt fraga varfor de tutar sa mycket men har inte fatt nagot svar mer an att det ar nan kulturell sak som lever kvar sen lange.
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Stranden Hoi An
    11 år sedan
    Nha Trang
    11 år sedan
    Battur
    11 år sedan
    Besok vid Cu Chi tunnel
    11 år sedan
    Tillbaka dar jag startade
    11 år sedan