Stöd Ukraina

Ferre40s blogg

Onsdag 7 Juli 2010 - Island
Resealbum: ASIEN 2010

Bantyan Island

Igår tisdag lämnade jag Borocay för att ta mig söderut till ett ställe jag sett på internet. Tog flyget till Cebu och sedan buss i 4 timmar. Efter det blev det färja i ca en timme innan jag var framme.

När jag kom till hamnen så kom det ett helt koppel av bärare som ville bära ryggsäcken. Är lite jobbigt när de kommer tille en och man säger man vill bära själv. De är ändå väldigt vänlig och hjälpsam.

Färjan kostade 150 peso (25 kr) + den rackarns terminalavgiften man måste betala i en annnan kassa på 10 peso. Händer på vissa ställen man måste gå till tre olika ställen för att kunna slutföra ett biljettköp.

Väl på Bantyan så kom det fram ett otal av hotellsäljare men jag sade nej och de fortsatte tjata hela vägen till Tricyclarna. Hade kollat två hotell på internet så dessa kollade jag. Första var inget vidare och inte värt vad det kostade. Det andra var bra. Nybyggt och fräscha rum. Kostar 200 kr/natten.

Stället är väldigt lugnt. Inte många turister här men ändå fullt med liv på gatorna. Idag hyrde jag en moped och for runt på ön. Kom också en riktig regnskur så man blev helt blöt trots att man tog skydd efter vägen vid en liten hydda. Som tur var torkade man snabbt när det blev uppehåll.

Imorgon blir det en båttur tille n annan ö med lite snorkling vid ett korallrev.

Har tänkt stanna här till fredag för vidare färd. Har inte riktigt bestämt vart det blir.

Ha det gott därhemma
  • Dela med andra:    

    Skriv kommentar
    Arkivet
    Visa alla

    Senaste inläggen

    Stranden Hoi An
    11 år sedan
    Nha Trang
    11 år sedan
    Battur
    11 år sedan
    Besok vid Cu Chi tunnel
    11 år sedan
    Tillbaka dar jag startade
    11 år sedan