Stöd Ukraina

Vacaciones blogg

Söndag 30 Oktober 2016 - Camaná

Bussdagar

Peru runt Dag 5-6
Vi kommer inte bara ha en bussdag, vi klämmer i med två direkt. Vi åker från Huachachina på morgonen och styr mot ett stopp i Puerto Inca för att nästkommande dag nå målet Arequipa. Vid bussdagar så blir det inte några häftiga upplevelser i den form vi tidigare haft men det blir så mycket annat. Det är ändå de här dagarna man blir en stor grupp som umgås i RB stil. Tillbringar man 12 timmar på en buss så gäller det att se till att man får trevligt. Vi spelar kort, lyssnar på musik, läser, sover och umgås. Det finns fyra grupper med fyra stolar och ett bord, det finns två sängar som används vid färd och så finns det en stor bädd längst bak i bussen. Vi är 25 stycken på min buss där den yngsta är 48 och den äldsta 72. Det finns en till buss med 18 stycken på så totalt är vi 43 som åker Peru runt. Landskapet vi åkt i hittills är öken. Det är sand, sten, grus och höga berg, inte mycket växtlighet. Vi åker kustvägen Panamerica one söderut så vi har hela tiden Stilla havet bredvid oss. Väldigt kargt men väldigt fascinerande. Då och då dyker det upp en liten by, men det är inte så ofta. Vägarna är oväntat bra, ibland är vi nere vid havsnivån men ofta slingrar de sig högt upp efter bergsväggarna med stup där det säkert är hundra meter ned till vattnet. Stopp för lunch som vi fixar själva utanför bussen och när vi är framme så fixar vi även middagen på samma sätt. Sover gör vi också på bussen och jag väljer att sova på taket där Stilla havets vågor får vagga mig till sömn. Det är ju sådana här dagar som är det speciella med en Rosa bussarna resa och tolv timmar på en buss går förvånansvärt fort.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemresa
15 veckor sedan
Safari i tre dagar
15 veckor sedan
Millenium Camp till Mweka Gate till Arusha
20 veckor sedan
Topptur - Uhuru Peak
20 veckor sedan
Third Cave Campsite till School Hut
21 veckor sedan