Stöd Ukraina

Tjoohannas blogg

Tisdag 21 Mars 2006

Buenos Aires, Argentina

13 Hundar att ga ut med... Inga problem i Buenos Aires

Hola Amigos! Que tal?

Om nagon timme kommer jag att lamna Buenos Aires och aka vidare till Mendoza och dricka vin. Har forsokt att lara mig spanska har under en vecka och haft en privat larare som kommit och undervisat pa hotellet tre timmar varje dag. Jag har val lart mig lite mer nu, men pratar val mest i presens sa man later val som ett miffo :-)

Vad har hant har da de senaste dagarna?

Jag har antligen fatt ga och se nar Boca juniors speladematch och det var nog den basta fotboll jag sett live nagonsin. Nar fansen hoppade gungade hela golvet pa arenan. Diegoo Armando Maradona var pa plats pa arenan, han ar verkligen en GUD har nere och fotboll ar en religion. overallt, hela tiden, pa ALLA barer visas fotboll. Har val namnt Anders Svensson for nagra argentinare i samband med VM och det ar inte sarskilt populart ha ha

Vi har i alla fall slappat har nere under en dryg vecka, har varit i China town, kollat pa Tango (No bailé ), Shoppat en hel del, Kollat in antikaffarerna i San Telmo som Ola och Henrik skulle alska! Har bl.a. kopt spanska Kalle Anka (El Pato Donald) fran 50-talet for att trana spanska! Riktigt bra skick... Har aven gatt pa bio for att trana spraket, kostar inget har nere.

Atit riktigt blodiga mumsiga kottstycket :-) det ar nastan hela kossor som kommer in pa tallriken, Mattias du skulle alska det!

Gatt pa nattklubb motsvarande Spy bar i Stockholm. Utanfor stallet stod tre svenskar som blivit nekade att ga in eftersom vakten havdade att man var tvungen att sta pa en lista. Jag kollade in vakten och insag att det har blir latt... Johanna med Pirre i slaptag var inne efter 30 sekunder :-) dar inne blev det nagra strawberry daquris, onskar att jag haft nagra av mina vaninnor med mig for det var ett riktigt bra, kande mig forstas som en riktig backpacker nar alla andra tjejer var hur snofsiga som helst... Men det spelar ju anda ingen roll nar man ar blondast pa stallet ;-)

Annars ar det inte alltid guld och grona skogaratt resa, min mage och jag har ju inte direkt varit kompisar i veckan... Nu langtar jag efter grovt brod med leverpastej och gurka! Sedan hade det varit trevligt med sin egen sang. I natt blir det namligen en busstol som galler nar vi aker till Mendoza. Men pa bussarna far man middag och frukost, samt att man ligger ner sa det ar battre an flyget.

Manga kramar till alla dar hemma!

Grattis Elin pa fodelsedagen! Hoppas att varen anlander snart darhemma, har nere i Argentina ar det host, men varmt som svensk sommar.

Hasta Luego

Johanna
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Playa del Carmen, Mexiko
17 år sedan
Flores, Guatemala
17 år sedan
Antigua, Guatemala
17 år sedan
Granada, Nicaragua
17 år sedan
San Jose, Costa Rica
17 år sedan