Stöd Ukraina

Greklands blogg

Onsdag 22 September 2010 - Karpathos

Blåst på Karpathos

Ja, det sägs ju att Karpathos är en blåsig ö och nu har vi sett en hel del av den varan. Idag ligger vinden på 19 m/s och det krävs 25 m/s i vindbyar över land för att man ska kalla det storm. Jobbigt är det1

Det var läskigt att ge sig iväg på scootern då vinden tog rejält tag i oss.
Vi körde dessutom rakt över en ringlande orm!
Jag har verkligen skräck för ormar (förra året körde vi precis förbi en jättestor på Skopelos som Hasse inte ens såg). Denna gång såg han den för sent och körde rakt över den. Jag hann tänka att få upp fötterna rakt ut i sidorna (ifall den skulle haft möjlighet att hugga) och skrek som en stucken gris. Blev inte stucken men tolkningen av gris får kanske kvarstå med mitt uppträdande.

Vi lämnade scootern tidigt på eftermiddagen varvid uthyraren frågade om vi varit till Olympos. Jag börjar leta efter väskan och Hasse säger ingenting. Vi hade fått veta när vi hyrde att vi inte alls fick åka dit. De är väl rädda om grejerna förstår man ju. Vi har ju varit på sämre grusvägar än den till Olympos.
Hur som helst, att inte säga någonting alls är lika med samtycke har jag hört men ingen av oss ville i alla fall ljuga. Den var nog i bättre skick när vi lämnade den än när andra hyrt tror jag.

I lä där jag nu sitter på Elias altan är det 26 grader och skönt. Packar för hemfärd imorgon.
Ska till Ivala ikväll. På Hasses begäran eftersom han fyller år idag.
Present från mig får vänta tills vi kommer hem. Onödigt att släpa grejer fram och tillbaka.

Har hunnit sortera bland mina foton och kopierat dem s när jag kommer hel slipper jag det. Det blev dryga 100 bilder på en 14 dagars resa. En del riktigt bra.
Här har jag lagt in några favoriter:
Igår blåste det inta alls som idag och vi kunde vara på västsidan. Besökte Finiki där de hade färsk sepia/cuttlefish/bläckfisk som vi fick med bläck. Man kan få med och utan.

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Ellismellis
Ellismellis säger om Greklands bild "Fresh Sephia with ink":
Vid första anblicken trodde jag att det var ett överfullt och dränkt askkopp. Jag hade inte ens funderat på att smaka på...
23 mars 2012 19:33
Babbo
Babbo säger om Greklands bild "Fönster i Pigadia":
Vilka färger! Vilken omsorg om att pynta och göra fint.
12 oktober 2010 13:01
Myrran
Myrran säger om Greklands bild "Karpathos":
Vilken härlig blå färg på huset som bakgrund mot det röda!
11 oktober 2010 22:31