Stöd Ukraina

Greklands blogg

Lördag 9 Juni 2012

Så tjänade Forex sig en extra hacka på mig!

Det är svårt att sätta sig in i vad som egentligen händer i krisens Grekland och orsakerna till det.
Jag reser ner två gånger om året och har förmånen att umgås med underbara greker som jag ger mig in i diskussioner med.
Semester är inte enbart en god bok i solen.
Nej, det är att komma människorna nära i det som pågår just där och då i allehanda frågor.
För mig handlar det om ett samhällsengagemang oavsett om jag är på hemmaplan eller borta.

Växlade lite pengar vid Forex och blir alltid lika irriterad på deras frågor om resmål och om jag verkligen tror att pengarna räcker.
Allt i sin välvilja så att resenären kommer med rätt valuta till rätt land, eller?
Kanske bara för att få tjäna pengar genom att sälja så mycket valuta som möjligt?

Nu går man ut med denna information:
http://www.forex.se/Valuta/Information-om-Grekland/

Det användes som säljargument till mig.
- Jag tror inte detta är så sant, sa jag, men köpte ändå mer valuta än jag tänkt från början. Lämnade luckan och sa att jag nog ska tala med mina greker hur läget är därnere då jag mer tror på vad de säger samt att inget underlag direkt fanns för påståendena.
Jag glömde fråga Forex vari informationen hade sin källa.
Någon som vet?

Mina greker i Grekland säger till mig att jag inte alls behöver oroa mig. Detta är bara nonsens!
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Kom hem från Kreta igår. MC-kortet fungerade när jag använde det. Dock sparsamt.
Om man jämför Forex växlingskurs med MC eller Visa-köp och bankernas valutapåslag och/eller uttagsavgifter i ATM kanske t.o.m. Forex kan vara litet billigare. Någon som testat?
När jag köper valuta använder jag inte Forex utan ett annat företag där jag har förmånsrabatter.
Man behöver ju alltid litet kontakter redan första dagen för att slanta upp till Bellboys och liknande.
Postat 2012-06-09 16:27  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet