Stöd Ukraina

Greklands blogg

Onsdag 6 Juni 2012

Skopelos

Så ska vi återvända igen till vårt kära Skopelos och vakna upp om morgonen till denna utsikt.

Vi besökte ön 2009 när vi även besökte Alonnissos och Skiathos på en tre veckors luff
http://www.reseguiden.se/forum/resor/tre-veckors-o-luff-pa-alonnisos-skopelos-oc...

På midsommaraftonens kväll den gången friade min Hans till mig vid Cape Amarantos i kvällssolljuset på Skopelos.
Ett år senare gifte vi oss.
Förra året firade vi vår första bröllopsdag på Ios men ska i år alltså återvända till vår bästa ö, Skopelos.

Jag letade upp visitkortet till familjen Papadavid som driver Thea Home hotel i Skopelos stad.
Jag råkade vända runt kortet och upptäckte på baksidan en lyckönskning från familjen efter att de fått reda på frieriet. Kortet hade då legat på vår säng tillsammans med en vacker blomma dagen efter frieriet.
Tänk att jag glömt det! Vad man kan hitta i sina gömmor. En varm känsla for genom kroppen. Den här familjen gjorde starkt intryck på oss och är bland de trevligaste människor vi mött under våra resor.

När jag nu kontaktade familjen kunde de varmt välkomna oss till vårt gamla rum och lovade hämta upp oss när vi anländer i hamnen efter att vi ringt och anmält vår ankomst.
Så...nu längtar jag och maken.
Dela med andra:    

Kommentarer
Grekland säger:
Vi är nere under valet den 17:e så vi får se vad som händer efter det.
Postat 2012-06-09 21:36  Anmäl
Ivan säger:
När åker ni?
Kom själv hem från Chaniaområdet i natt.
Har du några gamla Drachmer liggande så ta med dem -i fall,,,,,,,,,,
Postat 2012-06-09 16:31  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet