Stöd Ukraina

Insaneapes blogg

Bara dagar kvar till start...

En sista översyn på reseplanen och hotellbekräftelserna och nu ska det börjas packas.

För och nackdelar har helt klart kommit till ytan så här inför resan. Vi bokade de flesta av hotellen vid årsskiftet vilket gav oss en klar prisskillnad jämfört med om vi hade gjort det inom de senaste månaderna. Personligen har jag haft lite tvivel gällande själva reseperioden då det inte är den absolut bästa för att besöka Italien och Frankrike, men jag lämnar mina tvivel hemma och låter det återstå att se hur själva resan utformar sig.

Det har under de senaste veckorna gjorts några små justeringar på några platser. Vi valde till exempel att satsa på ett hotell utanför Marseille stad för att slippa in och böka med hyrbil i staden. Istället hittade vi ett mycket bra paketpris på ett hotellstaden utanför som låg vid en lokal busslinje.

Efter att studerat trafikmängden för vissa sträckor i södra Frankrike så har det blivit en liten omväg i reserutten men inget märkvärdigt. Planen just nu är att köra en så lång sträcka som möjligt första dagen och sedan börja koppla av på småvägarna.

GPS:en är programmerad och kameran är laddad så nu blir det bara att ge järnet den sista veckan på jobbet innan nya äventyr väntar.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet