Stöd Ukraina

Lenils blogg

Fredag 7 Juli 2023 - Kroatien

Baddag

Lite sovmorgon igen och en ny god frukost med fantastisk utsikt. I går kväll låg det runt 10 kryssningsfartyg av modell något mindre men ändå stora precis här utanför men i morse var alla borta. Även en hel del andra stora båtar hade gett sig av så nu är det bara småbåtar. Kanske dyker det upp fler framåt kvällen.

Efter frukosten gick vi ner till den lilla stranden som ligger bara ett stenkast från där vi bor. Lite större stenar men idag kom jag ihåg att ta med mina badskor. Lite kallare vatten på den här sidan och det blir djupt vatten nästan direkt vilket också gör att vattnet har de mest fantastiska blågröna färger av olika slag.

Eftermiddagspromenad till "gubben" på berget, Sveti Petar (Simon Petrus). Man kunde gå ner till grottan som syns från stranden vid vår lägenhet men trappan kändes lite osäker så vi hoppade över det. Kollade lite restauranger inför kvällen. Jag ville egentligen ha tryffelpasta men den kostade 28 euro och då kändes 5 havskräftor för 26 euro mer prisvärt!
Tog dessutom lite kroatiska ostar till förrätt och de gick loss på 12 euro. Mannen tog en mixed grill med massor av kött för 22 euro. Vi fick dessutom för första gången på den här resan, en snaps efter maten, det var ju mer regel än undantag förr. Men regler är till för att brytas så ikväll med en nota på 79 euro slängde vi in lite dricks. Dels för att alla servitörerna var i pensionsåldern och dels för att man kände sig lite extra omhändertagen.Lite glass på det så kändes det som en fin sista kväll här i Makarska. I morgon packar vi den gröna hyrbilen för åka norrut igen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemåt
40 veckor sedan
Podstrana
40 veckor sedan
Norrut
40 veckor sedan
Baddag
40 veckor sedan
Utflykt
40 veckor sedan