Stöd Ukraina

Femtioplus blogg

Fredag 19 Mars 2010 - Bad Gastein

ÄNTLIGEN bokat Resan till Bad Gastein

Så många drömmar om resor man kan ha... En är till Island, men då passade det inte i tid för min ena väninna - som egentligen vill dit precis som jag. Så då är det till att vänta, ännu ett år!

Men så har alltid Alperna lockat, var där som yngre vid några tillfällen! OCH:) så vill en annan väninna dit... och jag:) hakar på! Så nu är Resan bokad = i mitten av september ska vi åka dit. Med buss inkluderat några utflykter. Plus att kunna få vandra en del "lagom" turer där. Och baden... ska vara en hel del möjligheter till det! Och god mat! Och förhoppningsvis lite trevligt folk omkring oss:) Har fått till en bokning till hyggligt pris på Hotel Salzburger Hof:)
Ska bli roligt att hinna vara tillsammans med Väninnan så här:) Känns som att vi kommer att få se och uppleva mycket på ett bra sätt!
Varför reser jag inte med Mannen i mitt liv??? Jo att vandra är inte det som han prioriterar högst... och jag kan bara inte vara utan Naturen:) Behöver inte bli dom mest extrema vandringarna, för att man ska njuta.
Så nu gör jag detta:) Förhoppningsvis blir det en Resa för honom oxå, med ett par goda vänner:) Tycker jag att han ska göra... SEN får vi göra våra tillsammans!!! Vill att detta med att resa ska vara något vi gör då och då = att unna oss detta! Blir iallafall Dalarna till goda vänner, i sommar. Inkluderat Dalhalla:) Trevligt:)

Ja resor kan som sagt vara kortare och längre, mer eller mindre "avancerade" - men ett måste tycker jag! Om man har jobbat och stått i under så många år:) Sen kan man sitta där med alla Minnen:):):)
Men nu ut här hemma med Vovvarna i mitt liv:) Får bli på vägarna, för ännu har vi en hel del snö... Dock är Våren på G, både känns och hörs:) Varmare, ibland sol. Och så ljuset. Och så fåglarna. HÄRLIGT:)
Dela med andra:    

Kommentarer
Bibchen säger:
Det låter skönt och härligt naturnära. Dessutom inte så dumt att åka bara tjejer ibland. Ser fram emot bilder på höstkanten.
Postat 2010-05-09 22:24  Anmäl
Ingemar_e säger:
Du femtioplus, det är en resa jag tycker låter väldigt bra och spännande. Trots att det är en tid till ni ska dit hoppas jag att du har kameran "i högsta hugg".
Jag känner lite detsamma. Vill gärna åxå ut och vandra, men det är ungefär samma här. Kanske inte så konstigt att inte alla gillar detta. Haha.
Jag har ambitionen att kunna komma ut under detta år med min vandring och upptäcka den underbara naturen som (inte minst nära oss) finns att ånjuta.
Ingemar
Postat 2010-03-19 21:39  Anmäl
Reseglad säger:
http://www.gasteiner-heilstollen.com/
Du har gjord ett gott val.Har varit här flera gånger.
Har lagt in en länk,det skall Ni besöka.Jag har en blogg på min sida om SPA.
Postat 2010-03-19 12:48  Anmäl
Rika44 säger:
Så underbart! Härligt att ha ett något spännande framför sig och kunna förlänga hösten.Jag åker till Spanien till Santa Pola den 6 maj. Har en väninna som har en lägenhet där. Skall vara där i 14 dagar. Blir att ha en bunta minneskort med sig.
Postat 2010-03-19 10:29  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Uppta vara inne på Reseguiden 😊
7 år sedan
HEMMA
12 år sedan
ALCATRAZ
12 år sedan
CALIFORNIEN 2011
12 år sedan
MINNEN
13 år sedan