Stöd Ukraina

Kvibergresors blogg

Söndag 23 Juni 2013 - Tucson
Resealbum: Västra USA

Anländer till USA

Nu ligger jag på hotellrummet i en dubbelsäng och andas ut efter detta långa dygn som startade i ett regnigt Göteborg 32 timmar tidigare. Har lyckats sova några timmar på flygen så känner mig inte särskilt trött som jag befarade. Flyget till Paris gick snabbt och där var tiden ganska knapp till nästa flyg över till Atlanta men hann i alla fall köpa med en baguette när man ändå var i baguettens förlorade hemland.;-)

10 timmar tog flyget till Atlanta och alla hade var sin videoskärm man kunde se filmer och lyssna på musik på. 2 mini 3-rättersmenyer hann vi också bli serverade med bland annat ravioli och kycklingsallad. All personal var fransk och det var omöjligt att höra om de pratade på franska eller engelska men trevliga var dom i alla fall.

Vid migrationspassagen i Atlanta blev alla utlänningar utsorterade till en egen kö och vi blev noggrannt utfrågade över vårat syfte med resan och man fick delge allt man hade med sig i handbaggaget in i landet. Här fick min stackars franska baguette onda blickar från flera håll och jag blev intagen i ett särskilt rum där baguetten noga inspekterades men vi kom ut helskinnade båda 2.:-)

Sen följde en lång väntan på inrikesflyget till Tucson (de flesta uttalar staden Tusan) och jag passade på att ta ut dollar i en bankomat. Vi anlände 23.00 i Tucson och efter 10 minuter hade jag fått väskan och begav mig för att hämta ut hyrbilen i anslutning till flygplatsen. Första synintrycket utanför flygplatsen var stora alléer med meterhöga ståtliga kaktusar. Vackert!

Hyrbilen gick snabbt att hämta ut och man informerades om alla regler som att dom bl.a. ringer polisen om man inte hört av sig 3 dagar efter hyrtidens slutdatum. Bilen var en ekonomibil av märket Kia Rio och jag slog på GPSen och blev guidad de ca 200 m jag befann mig från hotellet. Denna dag avslutades med en skön dusch. imorgon börjar det riktiga äventyret!
Dela med andra:    

Kommentarer
Sj58 säger:
Skönt att höra att du kommit fram "over there"!
Postat 2013-06-24 16:02  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet