Stöd Ukraina

Richyys blogg

Lördag 10 September 2016 - Cuenca

Amazonas och massa pahitt i Baños

Hej!
Nu har jag varit pa resande fot med min grupp i snart en vecka. Vi ar 12 personer, medelaldern ligger val kring ca 23, ett gott gang med ursprung fran: England, Australien, Schweitz, Irland och Tyskland.

Resan borjade ut till en liten by utanfor Tena I Amazonas, eller r{ttare sagt ingen by utan hemma hos en familj som hade byggt ut sa de kunde ta emot gaster. Har spenaderade vi 3 natter och de larde oss om deras traditioner och lite om djungeln. Riktigt intressant att fa en lite inblick I deras liv.

Efter Tena reste vi till Baños, en vacker stad mellan hoga berg. Detta ar en stad som ar valbesokt av backpackers och har massa olika adrenalinaktiviteter. Jag valde Canyoning som ar att man repilering ned for nagra vattenfall, jattevackert! Jag valde ocksa att testa pa Paragliding, man aker da med en person som kan. De ar ganska vaderberoende som ni sakert forstar, det sag morkt ut ganska lange men efter att vantat a hoppats I ca 2 timmar sa var det plotsligt dags och vips var man I luften. Sen svavade man omkring I ca 20 min tills de slappte ner en pa samma stalle igen. Riktigt haftigt!

Idag har vi suttit I buss nastan hela dagen, resan tog oss till Cuenca i Ecuador. Imorgon har vi en fri dag har, och jag hade tankt att aka till en national park och vandra. Sedan pa sondag aker vi in I Peru till en beach stad.
Ha de gott sa hors vi!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet