Stöd Ukraina

Richyys blogg

Måndag 7 November 2016 - Quito

Galapagos och planen de sista 4 veckorna

Hej pa er!
Hoppas att allt ar bra dar hemma, har ar det bra! Verkligen fatt en nytandning nu nar jag och cornelia skall ut a resa. Skall bli kul och spannande att inte resa med en gruppresa nu ocksa. I efterhand angrar jag nastan mitt val att resa 5 veckor i grupp, man blir sa last och upplever inte allt pa samma satt, men det var ju bra ocksa sa svart a veta hur det hade blivit.

Nu har vi iallafall ombokat flyget hem, nasta arbetsdag ar 12 December, oj hur skall detta bli! Skall bli lite spannade dock eftersom mina kollegor i Sundbyberg nu har flyttat ihop med det andra stockholmkotoret till en ny adress nagonstans i narheten av Gardet. Blir manga nya kollegor sa skall bli kul, ganska nara till dar jag har spelat squash innan ocksa.

Nasta anhalt ar Ecuadors amazonas,
Cuyabeno nation park. Blir 5d4n sa en ganska ordentligt tur. Skall bli kul att aka in i amazonas igen, forhoppningsvis far vi ser mycket djur, t.ex. sengangare, rosa delfiner, jaguar, vem vet. Darefter blir det Colombia i 3 veckor. Det var ett valdigt tufft val, vi har lange inne pa Chile och Argentina da vi framforallt ville ner till Pantagonien och vandra. Men beslutet landade till slut pa Colomiba, dels for att det ar precis runt hornet fran Ecuadro, dumt att resa langre an man behover.

Dessutom har vi stott pa flera backpackers som sager sig ha Colombia som favoritland i sydamerika. Det har alla haft en riktigt bra helhetsupplevelse med allt fran vacker varierande natur till, vackra kolonialstader och vanliga lokalinvanare. Vi kommer nog forsta pricka av bade strander i norr, dykning, tropiskt regnskog langs med kusten, Salsa kurs, Glasiarer i oster. En bra avslutning helt enkelt!

Galapagos,
var riktigt bra! En possitiv overaskning var att det var en riktigt rolig och trevlig grupp pa 16 personer som var valdigt homogen. Vi akte runt till 3 olika oar och taltade pa 2 av dem. Sag mycket fina djur pa nara hall som sjolejon, havsleguaner, enorma havs- och landskoldpaddor mm. Jag gjorde ett dyk dar ocksa, Galapagos ar kant for att man har chans att se stim av hammarhaj. Jag hade dock otur, sag bara en pa ganska lang hall och for ovrigt var det inte jattemycket att se.

Skot om er sa hors vi! :)
Halsningar
Richard
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet