Stöd Ukraina

Micas blogg

Fredag 23 Juni 2006 - Italien

Agroturizmo

Nu har vi varit pa middag pa Al Cantenon, en agroturismgård norr om S Stino di Livenza där vi också var på vinprovning i tisdags. Vi var enda gästerna vilket kändes lite konstigt men ganska häftigt också. En vänlig indiska (!) mötte oss med famnen full av zucchini, vilket blev en soppa sedan. Men först fick vi salami, skinka och frittata på en antipastotallrik ( t o m barnen åt salami, vilket imponerade på oss!) och sen pasta bolognese med hemlagade pastaband. Till varmrätt fick vi stekt kyckling och nån slags stek med rostad rosmarinpotatis och mangold (tror jag). Maken hade fullt upp med gårdens egna viner eftersom det var min tur att köra! Jag smakade i alla fall lite på det mousserande vinet som serverades till efterrätten, ett urval smaskiga kakor med mycket smör och ägg i, och den goda espresson var det ju ingen alkohol i.
Femrätters middag för två vuxna och två barn, med vin och kaffe för 67 Euro, det tyckte vi var värt lite dricks!
Annars har vi trivts bra här, även om semesterbyn känns ganska utslängd på några gamla åkrar. Vårt område har blivit ganska uppvuxet, och eftersom det bor många italienare här på helgerna är det väldigt lugnt kring poolen i veckorna. Barnen har träffat kompisar och varit i vattnet nästan hela dagarna, så de är supernöjda. Vi har också hyrt cyklar och tagit oss runt till Porto Santa Margeritha och Caorle. Särskilt den sistnämnda staden är riktigt mysig när man kommer in i gränderna!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Alperna med tre generationer
16 år sedan
Sommarminnen
16 år sedan
Kontrasternas land
16 år sedan
Planering inför sommaren
16 år sedan
Fantastiska Sverige
17 år sedan