Stöd Ukraina

Micas blogg

Onsdag 2 Maj 2007

Planering inför sommaren

Tänk vad tiden går - nu är det snart sommar igen!

Londonresan på höstlovet känns väldigt avlägsen, men den blev riktigt lyckad. Vårt hotellrum visade sig vara rent och snyggt, även om det var väldigt litet. Vi hade några riktigt fina höstdagar och varvade sevärdheter med shopping. Hamley's blev självklart barnens favorit, men vid andra besöket valde jag att smita in i caféet bredvid och ta en kaffe istället för att provköra radiostyrda bilar och robotar.

Några höjdpunkter: Naturhistoriska muséet med dinosaurierna, Covent Garden med alla gatuartister, Towern i höstsolen utan några som helst köer och att åka dubbeldäckad buss, längst fram och högst upp!

Mindre lyckat: Madame Tussaud's, barnen känner bara igen en bråkdel av alla dessa kändisar (men Pirates of the Caribbean's var häftiga, tyckte de). .Sena middagar funkade inte så bra, barnen var jättetrötta efter en hel dags rännande på stan. Att åka dubbeldäckad buss med ett flyg att passa var inte bra - trafikstockning!! Och säkerhetskontrollerna på Stanstead skall vi inte prata om, fullständigt kaos.

En glad överraskning var alla restaurangkedjor med pasta, pizza och burgare som fanns över hela stan. De allra flesta hade billiga barnmenyer som höll våra matkostnader på riktigt rimlig nivå.

Nu till sommarens planer: Kroatien igen! Vi har bokat in oss på det hotell i Vrsar som vi upptäckte förra sommaren. En halvö med sol och skugga, fina bad, fin pool och gångavstånd till restauranger. Dessutom kan vi ta båten in till pärlan Rovinj någon kväll!

I år har vi valt att flyga till Italien för att sedan hyra bil. Vi hittade jättebilliga biljetter med SAS till Milano. På hemvägen har vi också ett par nätter på oss, så att vi kan turista lite i Italien. Jag får förstås revidera mina packlistor nu när vi inte har bilen hela vägen. Wokpannan får kanske stanna hemma..

Nästa projekt dock: Tallinn i Kristi Himmelsfärd med jobbet. Äntligen ett nytt land att sätta på kartan!!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Alperna med tre generationer
16 år sedan
Sommarminnen
16 år sedan
Kontrasternas land
16 år sedan
Planering inför sommaren
16 år sedan
Fantastiska Sverige
17 år sedan