Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Söndag 2 November 2008 - Norrahammar

Å nu är helgen snart över igen......

Jaha, nu sitter man här framför datorn och har ångest över att helgen är över och att jag är tröttare idag än jag var innan helgen trots att det borde vara tvärtom.
Hade tagit ledigt i fredags för att ha en mysidag här hemma m familjen men istället hade vi fullt upp med att ringa polis, försäkringsbolag och dessutom chefen.
Vi var nämligen bjudna på förhandsvisningen av James Bond i torsdags vilken vi verkligen såg fram emot att få se. Innan själva visningen var det lite glitter o glamourmingel m goda drinkar o snittar (I like :))
När det väl var dags att bege sig in mot biosalongen så upptäcker min man att hans garderobsbiljett är borta. Jag hade ju min o vi visste ju att hans jacka hade numret efter min så det var väl ingen stor grej att reda ut.
Nu var det ju bara så att den som hittat Marcus garderobsbiljett inte tillhöde en av de ärliga så jackan var ju uthämtad och stulen - SÅ KLART!!!!
I Jackan fanns mina nycklar till bilen som stod precis utanför, hemmet och kontoret. Hela paketet med andra ord.
Jag kan säga såhär.....det blev ingen James Bond för vår del, jag fick slänga mig in i en taxi ända till Norrahammar (ungefär 400 spänn - så långt är det). Min man fick stå utan jacka vid bilen i grymt väder för att se till att ingen skulle sno bilen medans jag åkte hem, löste av barnvakten så barnvakten kunde åka ner med vår reservnyckel o köra in vår bil i ett låst garage och sedan köra hem Marcus igen. Vi hade ju druckit båda två så vi kunde ju inte köra.....
Tack barnvakten för att du ställer upp i alla väder!
Vilken kväll.....som då resulterade i att min fredag blev allt annat än mysig.
I lördags så hade vi iallafall fest med våra grannar, 21 personer hemma hos oss och ett jäkla ös på både vuxna o barn. Vi är 5 familjer på vår gata som umgås och i dessa 5 familjer så har vi 11 barn, 11 pojkar....det är sant, 11 pojkar och inte en enda tjej. Jättemärkligt.
När vi träffas så resulterar det alltid i väldigt mycket stim och stoj, mat, god dryck och givetvis både efterrätt, chips o snask.
Igår började vi dansa väldgit tidigt mot vad vi brukar göra, men det är en härlig stämning och mycket skratt hela tiden.
Idag är jag trött - så in i bänken!
Gick o la mig 01.30 och somnade som en gris, men vaknade snabbt igen av att min man o ett grannpar spelar musik för hela grannskapet (som faktiskt hade gått hem för att sova). Så höll de på ända till 03.30 och därför sitter jag här nu och är hur trött som helst.
Idag har det varit innebandymatcher och 2 tunga förluster, en son som tror han är gud själv och anser att det bara är alla andras fel att de förlorade...och att lagen som vann har damp och egentligen suger (Trots vinsterna)
Snacka om att vara dålig förlorare!!!!
Nu ska jag börja förbereda en ny härlig vecka med positiv syn och glömma veckan som varit.

Tjipp tills vi hörs igen!
Sofie :)
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet