Stöd Ukraina

Dalle5s blogg

Onsdag 10 Maj 2006 - Sverige

7 timmar innan resan påbörjas

Klockan är mitt i natten, visst borde jag lägga mig men som alla vet man har en fårmåga att förtränga trötthet innan något stort ska hända. Jag har försökt tänka igonom packningen ett antal gånger nu och jag tror jag har allt jag behöver...men likväl har man alltid den där gnagande känslan att något saknas....

I mitt fall är den känlsan nästan alltid verklighet:) men som tur är så är det ju sällan prylarna man drar med sig som bestämmer klassen på utflykten.

Jag har med största säkerhet överdrivit packningen och jag vet att det blir kärvt att dra på imorgon..men får köra mitt vanliga knep där:) gäller bara att tvinga fram de förtryckta minnena från lumpen (en packning med vikt över min egen i mitt fall) så brukar det mesta kännas bra.

I vilket fall som helst min största farhåga just nu är inga prylar, väder eller något annat vanligt..det är VM:)
för en ruggigt fotbollsintresserad person som mig så känns det ohehört tungt att missa den svenska förstudion till matcherna och framförallt de partiska kommentatorerna. När jag fick mitt jobberbjudande från Island så var mitt största orsak till att ev. tacka nej att inte få en full uppföljning på VM. Hade t ex planer på att åka till Tyskland som jag mycket motvilligt fick slänga i papperskorgen:)

Men jag antar det är ett primärt problem jag valde ju trotsallt mellan 2 saker jag vill göra inte tvärt om...förhoppningsvis träffar jag någon utflyttad svensk fotobollsfantast med specialavtal med svenska SVT över satelit eller nåt:)

Nä nu ska jag försöka sova och fantisera om ett regnigt Sverige utanför fönstret..då faller jag nog i lugn sömn med ett leende på läpparna!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet