Stöd Ukraina

Perrs blogg

Lördag 14 Juni 2008 - Innsbruck

2 minus och ett plus. Startelvan mot Spain

Elmander istellet för Sebastian Larsson - förstür inte. Daniel Andersson istället för Källström - väntat men gillar inte. Men att Stoor är med är ... Stort!

Men Elmander po högerkant ser intressant ut. Inte ofta Lasse pjamas testar nytt istället för beprövat. Men det är klart. Andra kantspringare han använt (förutom Sebastian Larsson) har ju varit Kennedy B eller Alexandersson.

Aftonbladet skriver:
"Den svenska taktiken handlar om att undvika den matchbild som uppstod vid lagens senaste möte i Madrid (0-3), där Sverige pressades längre och längre mot eget mål. Därför väljer Lars Lagerbäck att förändra utgångspositionerna i försvarsläget. Anfallare, mittfältare och backlinje ska ligga högre än Sverige gjorde mot Grekland, allt för att inte bjuda Spanien på gratis mark."

Det verkar ju grymt intressant och offensivt. Oii! Härligt Lagerbäck! Nu blir man glad.

Sen skriver Wagner och Laul vidare
"Tanken är att Anders snabbt ska kunna fördela bollen vidare när Sverige lyckas bryta.
– Ligger vi rätt och erövrar bollen har de en del brister bakåt. Dom försöker alltid återvinna bollen snabbt. Kan man spela sig ur den pressen finns det stora ytor att jobba på, säger Anders Svensson.

Lars Lagerbäck:
– När vi har bollen ska vi attackera för fullt, vi vill ju vinna matchen. Sedan måste vi vara kloka också. Jag tror inte att det kommer att se ut som i Madrid, med så stort bollinnehav för Spanien. Vi ska kunna spela vårt normala spel, det hoppas jag i alla fall. "

Vi for helt enkelt hoppas att Anders Svensson lyckas fördela bollarbna so där snabbt som det är tänkt.

Jag gillar Innsbruck grymt mycket so här longt. Än so länge känner jag inte av nogon sömnbrist. Med tanke po att jag bara sovit tre timmar i natt plus en halvdann timme po toget so borde jag nog snart fo en backlash. Imorgon ska vi ju se den där "höga-höjd-järnvägen" och vi oker toktidigt. Och kommer hem halv sju imorgon morgon. Mmm. For se hur det blir med sömn.

Oj, moste ut i folkvimmlet nu. Tjipp.

PS. Världen är liten nummer 3: Jag och Wallman var in till en espressobar för att froga om Internetcafé.
1. Det rokade vara en espressobar där barristan supportade Sverige.
Nummer 2 och allra störst. Min gamla kursare fron engelskan po Högskolan i Gävle Sara Skarp rokade befinna sig po en stol en bit in i lokalen. DS.

PS 2: Göran Lambertz gled in po Internetcafét och frogade om det var snabb uppkoppling. Jag ljög och svarade att det var en helt okej uppkoppling. Undrar om jag kan oka dit för mened eller not sont.... DS.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet