Stöd Ukraina

Perrs blogg

Tisdag 17 Juni 2008 - Seefeld in Tirol

Köade med Sören Kratz

759 unika besökare! Inte doligt!
Hej po er!
Det är inte alltid lätt att komma ifron till ett internetcafe. Jag och Walllman gör ju massor av saker hela tiden. Och dessutom visas det ju massor av bra fotboll. Som Frankrike och Italien till exempel.

Sen sog jag att Sören Kratz ska fortsätta säsongen ut i mitt favvolag IFK Norrköping. Bra gjort! Sören som jag stod nogra meter ifron när vi skulle in till arenan i Salzburg. Ja, det var nästan hela tränarkoren fron de allsvenska lagen som vi köade med. Bl.a. Roland Nilsson stod och skrev autografer.

Match ikväll alltso. Det blir samma bar, "Fladdermusen" heter den, som vi spenderade nogra timmar po igor. Vi inledde Österrike-Tyskland matchen igor kväll i en annan lugnare bar. Men den var alldeles för lugn och dessutom började ryssarna skrika och nogra svenskar, tror jag det var, började röka cigarr brevid oss. So i halvtid stack vi iväg till the "Public viewing" som de har i nästan varje stad här. Storbilden var bra men ölen var blaskig och det var vädret ockso. Just dessa storbildsskärmar pü torgen har blivit nogot av en flopp säger de har. Det kommer inte alls so mycket folk som förväntat och de lokala köpmännen har betalat stora summor för att fo sto nära dessa "Public viewings". Igor var alla som inte kom dit förlotna. Vädret var inte särskilt inbjudande.

So efter att stott och huttrat vid storbilds-skärmen drog vi vidare till Batman/Fladdermusbaren.
Jag och Wallman har fott för oss att Tjeckerna hade sitt läger här i Seefelt. Och när de nu blev utslagna verkar det ha lugnat sig lite här i stan. Nu är det mest Ryssar och svenskar som bor här. Ryssarna har bokat hela hotell som de loter sina landsmän bo i. Det finns en hel del ryska flaggor här. Ockso svenska flaggor syns här och där. Bl.a. i vort fönster där vi bor.

Men ikväll blir det Fra-Ita.
So här skrev min Italienska vän:
"i'm sad for italy, our sport newspapers still write about holland honesty against romania (once again, like for sweden and denmark 4 years ago)...
please european people, don't think it's italians who always blame other teams for honesty/dishonesty, it's just our sport journalists...
all italians know very well that if we go home it's just because we didn't play well, we don't look for good excuses, we played very bad "

Kan vara bra att ha med oss om vi möter Italienare po stan non gong.
Inte sett nogra kändisar idag ännu men det regnar och klockan är ju bara tre.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet