Voluntärjobb och Safari - åka nån gång i januari eller februari!

15 nov. 2017 09:22
Visningar: 298
Är sjukt sugen på att dra till något land i Afrika för att jobba som voluntär och också såklart passa på att åka på safari när man väl är där!! Är ganska öppen för alla förslag och kan åka när som helst efter 1a januari! Kan tänka mig att vara borta mellan 1-3 månader. Men hade ju varit mycket roligare att åka med någon såklart! Någon som är sugen??
15 nov. 2017 19:20
Hej Hanna :)

Jag har länge velat åka till Sydafrika och det är ju en jätte bra idé att då jobba som volontär för att inte behöva slänga ut allt för mycket pengar på hotell och sådär! Jag är också jätte sugen på de här med safari, men även dykning. Jag vet inte om du är så inne på det här med dykning med vithajar (i bur naturligtvis), men det är en sak jag sjukt gärna skulle vilja göra också i så fall när jag ändå är där! Jag har tid att åka tidigast i början av mars och kan egentligen stanna hur länge som helst, eftersom jag inte har något jobb att komma tillbaka till. Om du är intresserad så kan du skriva på Facebook. Michaela Christersson heter jag där :)
16 nov. 2017 02:38
Attans, jag som bokat allt Volontär och Safari! Jag ska på Safari Masai Mara, 3 dagars som utgår från Nairobi den 8-10 jan. Joining group även i Uganda fast bergsgorillorna 3-6 jan även det Joining group. Har du några andra planer så kanske jag hänger med en bit om du vill ha sällskap.
7 dec. 2017 13:31
Hejsan,
jag har precis begärt och fått tjänstledigt hela februari och är väldigt sugen på sydafrika. Har hört så mycket positivt om det landet av andra.. Har ingen att resa men så är öppen för det mesta. Kan tänka mig att volontärjobba en del av resan men inte hela. Vill ha lite semester också ;) Skriv gärna här eller adda mig på Facebook. Heter Anna Wikman där.
Av Maliamo
9 dec. 2017 09:06
Citerat från Annalaerke1:
Hejsan,
jag har precis begärt och fått tjänstledigt hela februari och är väldigt sugen på sydafrika. Har hört så mycket positivt om det landet av andra.. Har ingen att resa men så är öppen för det mesta. Kan tänka mig att volontärjobba en del av resan men inte hela. Vill ha lite semester också ;) Skriv gärna här eller adda mig på Facebook. Heter Anna Wikman där.
Hej Anna!
Jag är supersugen på att resa till Sydafrika. Har dock inte bestämt mig när jag ska åka då jag också tänkt ta tjänstledigt men skulle kunna tänka mig att åka i Februari, alltid kul med sällskap.
Vart i Sydafrika har du tänkt dig att åka? Är du öppen för lite roadtrip eller vill du helst vara på samma ställe under hela resan?
Hälsningar Mariam
Av Simmoh
9 dec. 2017 14:00
Hej! Jag är jättesugen. Är redan nu ute och reser så får kika lite datum bara men ska inte vara några problem.

@Maliamo Roadtrip inkluderat i resan låter ju spännande!

Med vänlig hälsning, Simon
Av Faed
27 dec. 2017 00:49
Hej! Jag planerar också en resa till Afrika. Troligtvis med start i Sydafrika. Tänker mig att åka kring slutet på januari/början av februari och vara borta ca 2 månader. Min inledande tanke var för att volontära men efter timmar av efterforskning har jag dragit slutsatsen att det i många fall mer stjälper än hjälper, speciellt när det gäller volontärarbeta på barnhem och liknande, viktigt därav att tänka igenom ordentligt vad man gör innan man åker för att volontära. Men om du hittar något som verkar bra, är jag jätteintresserad! Annars tänker jag mest att man åker dit och ser vad Afrika har att erbjuda och vad man kan erbjuda tillbaka väl på plats :) men är däremot väldigt intresserad av lite resesällskap också!
1 jan. 2018 10:40
Citerat från Faed:
Hej! Jag planerar också en resa till Afrika. Troligtvis med start i Sydafrika. Tänker mig att åka kring slutet på januari/början av februari och vara borta ca 2 månader. Min inledande tanke var för att volontära men efter timmar av efterforskning har jag dragit slutsatsen att det i många fall mer stjälper än hjälper, speciellt när det gäller volontärarbeta på barnhem och liknande, viktigt därav att tänka igenom ordentligt vad man gör innan man åker för att volontära. Men om du hittar något som verkar bra, är jag jätteintresserad! Annars tänker jag mest att man åker dit och ser vad Afrika har att erbjuda och vad man kan erbjuda tillbaka väl på plats :) men är däremot väldigt intresserad av lite resesällskap också!
På vilka sätt stjälper det mer än hjälper? Barnen och organisationen du kommer arbeta för ser det inte som om du stjälpa dom mer än hjälpa dom.
1 jan. 2018 10:40
Citerat från Faed:
Hej! Jag planerar också en resa till Afrika. Troligtvis med start i Sydafrika. Tänker mig att åka kring slutet på januari/början av februari och vara borta ca 2 månader. Min inledande tanke var för att volontära men efter timmar av efterforskning har jag dragit slutsatsen att det i många fall mer stjälper än hjälper, speciellt när det gäller volontärarbeta på barnhem och liknande, viktigt därav att tänka igenom ordentligt vad man gör innan man åker för att volontära. Men om du hittar något som verkar bra, är jag jätteintresserad! Annars tänker jag mest att man åker dit och ser vad Afrika har att erbjuda och vad man kan erbjuda tillbaka väl på plats :) men är däremot väldigt intresserad av lite resesällskap också!
På vilka sätt stjälper det mer än hjälper? Barnen och organisationen du kommer arbeta för ser det inte som om du stjälpa dom mer än hjälpa dom.