Visum Bali

12 aug. 2015 11:47
Visningar: 690
Hej,
ska snart åka till bl a Bali, läser och läser men blir inte riktigt klok på visumreglerna, måste jag ha ett foto med? Har förstått att det kostar 35 USD och att det är bra att ha jämna pengar.
Ska först till Singapore i 3 nätter och undrar man kan få information om flygplatsen är stängd eller inte på Bali via någon länk eller så?
Mycket tacksam för svar.
12 aug. 2015 13:37
Det senaste är att Bali ska vara visumfritt för svenskar, enl t ex denna sida på Bahasa Indonesia: http://setkab.go.id/resmi-wisatawan-dari-45-negara-ini-bebas-visa-kunjungan-wisata-ke-indonesia/

Jag minns inte att man behövde ha med foto under visumtiden, utan man fotograferades på flygplatsen. USD är en bra valuta att växla på Bali, så ta med lite cash att ha ifall det kostar.

Hur menar du med att få reda på om flygplatsen är stängd eller inte?

Trevlig resa!
12 aug. 2015 14:53
Tack för snabbt svar!
Gällande flygplatsen, var nog lite otydlig där.
Enligt UD är det sporadiska problem beroende på vindarna då en vulkan spyr ut aska på Java, tror jag att det var, så flygplatsen på Bali har varit stäng lite till och från.

Ser verkligen fram mot min resa, ska bli spännande, skulle vara trist om vi blev strandade någonstans pga en vulkan!
12 aug. 2015 14:56
Ditt flygbolag vet garanterat om flygplatsen är öppen eller inte. Have fun!
Av Sierra
12 aug. 2015 19:48
Det stämmer att Denpasar Airport på Bali har varit och kan vara stängd ibland pga aska från vulkanen Mount Raung. Det är omöjligt att säga hur länge detta pågår. Just nu är den i alla fall öppen.

Ang Visa så är det som Jeppereser skriver. Som svensk behövs inte Visa om du anländer till någon av fem specifika flygpalster, bl a Denpasar. Du får uppehållstillstånd i 30 dagar utan kostnad om du har ett pass med minst 6 mån giltighet vid inresan samt en utresebiljett inom dessa 30 dagar.