Visum... 31 dagar!

1 dec. 2013 22:04
Visningar: 662
Sitter här två dagar innan avresa och räknar dagar. Jag som tänkt att det blir ju perfekt att vara i Indonesien 4 dec - 3 jan, blir ju mindre än 30 dagar och därmed visa on arrival 25 usd så var det klart. Förutom detaljen att det inte alls blir det, utan 31 dagar då dagen jag landar också räknas...

Vad ska jag göra - betala overstay vid inresa eller utresa? Landar på Denpasars flygplats. Jag har aldrig gått över gränsen så jag har ingen aning om hur hårda de egentligen är när det är en dag för mycket.
Medlemmen har tagit bort svaret
6 maj 2014 21:52
Hej, kom du fram till nåt beslut kring detta i vintras? Sitter och googlar runt då vi ska boka biljett till Bali och undrar om det funkar med 30 dagars visum då vi mellanlandar på Jakarta och flyger därifrån 00.40 på den 31:a dagen... Funkar det måntro?
10 maj 2014 18:18
du kan pröva med indonesiska ambassaden

Besökstid
Telefontid
: Måndag till torsdag 09:30-12:00 – Fredag 10:00-11:00
: Måndag till torsdag 13:00-15:00 – Fredag 14:00-15:00
Besöksadress
: Indonesiska ambassaden,
Kungsbroplan 1, 4 tr, 112 27 Stockholm
Postadress
: Indonesiska ambassaden,
Konsulära avdelningen, Box 13062, 10302 Stockholm
E-post : (Logga in för att se e-postadress)
Telefon : 08-545 55 880
Fax : 08-650 87 50
11 aug. 2014 20:48
Bumpar min gamla tråd...

Jag kom till flygplatsen ensam mitt i natten med den sjukaste av sjukdomar (pga en Mie Goreng...) och hade fått vänta, köa och bråka med flera gubbar innan jag kom till visumkontroll. Mannen konstaterade att jag minsann måste betala, då var jag på bristningsgränsen och började störtböla, och sparade därmed i några kronor... Hehe. Men märk väl att det var 3h över och han såg nog bara hur synd det på riktigt (!) var om mig. De nämnde ingenting vid inresan.
22 juli 2015 21:54
Citerat från Pingulou:
Bumpar min gamla tråd...

Jag kom till flygplatsen ensam mitt i natten med den sjukaste av sjukdomar (pga en Mie Goreng...) och hade fått vänta, köa och bråka med flera gubbar innan jag kom till visumkontroll. Mannen konstaterade att jag minsann måste betala, då var jag på bristningsgränsen och började störtböla, och sparade därmed i några kronor... Hehe. Men märk väl att det var 3h över och han såg nog bara hur synd det på riktigt (!) var om mig. De nämnde ingenting vid inresan.
Hej,
Sitter i en liknande situation. Ska åka till Indo om knappt 3 veckor och har först nu fått uppfattning om hur svårt det ska vara att få ett visum eller ens få tag på folket som ambassaden.

Vi kommer att vara i Indo i 37 dagar, och undrar om vi ens kommer in i landet utan visum eller det blir tvärstopp bara för vi har en hembiljett efter de 30 dagar som VOA är gällande för. Var det något problem för dig? Eller ska det vara okej att åka ner, skaffa VOA och sedan förlänga till 60 dagars visum på plats?