Vilda delfiner i Thailand?

31 jan. 2017 11:56
Visningar: 2294
Är för tillfället och reser runt i Thailand i sex veckor på olika ställen.
Kvar har vi Phi Phi, Ko Lanta och Koh Lipe. Min undran är då min högsta dröm är att se vilda delfiner, har jag någon chans att göra det på dessa ställen och i så fall vart?

Väl möt!
Mattias
31 jan. 2017 18:46
Visst finns vilda delfiner i alla tropiska hav, Störst chans att se några är förmodligen i karibiska havet. Kan inte påminna mig om dolfinspotting någonstans i Thailand.....
Av Anhn
31 jan. 2017 19:01
Såg delfiner från båten mellan Railey och Phi phi så visst finns det!
Av Ewa_h
1 feb. 2017 08:11
Vi har oxå sett delfiner i Thailand, på båten mellan Koh lanta och Phuket. Dock på avstånd.
Tror det är ganska ovanligt tyvärr.
Av Hille2
1 feb. 2017 12:36
Jag har fått se delfiner i närheten av Khanom samt irrawaddydelfiner på resa mellan Ranong och Koh Phayam
1 feb. 2017 12:41
Mellan Ao Nang och PhiPhi såg vi på avstånd.
Har inte heller hört om någon "delfinspotting" dock.. tur det, dom brukar skrämma upp dom stackarna nåt fruktansvärt på sånna spottingturer..

Hoppas resan fortskrider fantastiskt! Själva är vi på Koh Tao och har Koh Pangan kvar :)
Har du några tips gällande Pangan (dvs om ni var där)?
Av Nicken
1 feb. 2017 18:38
Jag och tjejen hade turen att se delfiner när vi åkte tillbaka från Phi Phi Ley till Phi Phi Don. Ganska precis mellan båda öarna.
2 feb. 2017 01:41
Citerat från Marsipani:
Mellan Ao Nang och PhiPhi såg vi på avstånd.
Har inte heller hört om någon "delfinspotting" dock.. tur det, dom brukar skrämma upp dom stackarna nåt fruktansvärt på sånna spottingturer..

Hoppas resan fortskrider fantastiskt! Själva är vi på Koh Tao och har Koh Pangan kvar :)
Har du några tips gällande Pangan (dvs om ni var där)?
Vi skippade Koh Pangan och var endast på Koh Samui och Koh Tao.
Dock har jag hört mycket bra om Koh Pangan så övertygad om att ni lär trivas :)
På Koh Tao vill jag tipsa om Freedom Beach och där nere omkring samt Nang Yang.
Hoppas er resa också fortsätter utan problem.
Ser fram emot att höra tips från Koh Pangan sen ;)
2 feb. 2017 01:43
Tack för alla svar!
Vill minnas att jag sett mellan PhiPhi och Phuket så förmodar att runt omkring PhiPhi får man hålla ögonen öppna.
Än en gång, tack :)
3 feb. 2017 14:31
Det finns i Lampung på Sumatra>Citerat från Maattiaso:
Är för tillfället och reser runt i Thailand i sex veckor på olika ställen.
Kvar har vi Phi Phi, Ko Lanta och Koh Lipe. Min undran är då min högsta dröm är att se vilda delfiner, har jag någon chans att göra det på dessa ställen och i så fall vart?

Väl möt!
Mattias