Vart ska man bo i Egypten?? snabba svar tack.

22 dec. 2011 19:19
Visningar: 1291
Tjena! Jag ska dra iväg till egypten i två veckor. jag letar efter bra ställen att åka till. Vart tycker ni att man ska åka? Jag vill helst va på plats med fint hav där man kan snorkla, och där man kan shoppa. Jag behöver snabba svar, tack för hjälpen! :D
Av Perraxx
22 dec. 2011 19:28
Flygstol till Sharm el sheikh för under tusenlappen. Taxi därifrån upp till Dahab (ca 90km norrut) kostnad ca 30 euro (för hela taxin)ta in på ett schysst hostel (finns massor) priser från 5-15 Euro natten. Grym snorkling bara meter utanför stranden och billig mat.. Jag ska då tillbaka snart i alla fall. En höjdare
22 dec. 2011 19:31
tack så mycket för ett svar. Men är det bra shopping?
Av Perraxx
23 dec. 2011 02:02
Det beror ju på vad du vill handla! Finns ju det vanliga shoppingprylarna, väskor, saronger, skor, vindsurfingbrädor, snorkelutrustning, vattenpipor, souvenirer, kläder, böcker osv.... Vad är du ute efter? Själv får jag aldrig plats med sånt där, reser oftast med handbagage (only) så då får man prioritera lite när det kommer till shoppingen.
23 dec. 2011 02:16
Ja, mesta av allt kläder, då menar jag t-shirts med tryck polo tröjor hoodies armband,halsband och kanske någon keps, men det första jag kommer köpa är snorklingskit! Men vart är havet finast?
Av Annl
23 dec. 2011 08:54
Hej,

Jag har varit i Sharm el Sheijk och där är bra snorkling också. Vi var på utflykt till Dahab och jag tycker att det kan vara värt att påpeka att detta inte är så turistaktigt som Sharm liksom att det är lite mera hippiebetonat, eller hur jag skall uttrycka det. För min del gillade jag inte Dahab alls.
Av Perraxx
23 dec. 2011 21:09
Hippiebetonat i Dahab, hmm jo kanske lite men (skulle det vara en negativ sak?) jag träffade då en blandad skara resenärer när jag var där, och själv har jag jättesvårt för stora turistkomplex som verkligen kör ockerpriser på allt!
Av Annl
24 dec. 2011 07:59
beror på hur man ser det om det är negativt eller inte.....

Och visst är det som du säger att i Dahab får du i alla fall inte de stora turistkomplexen och det är ju en stor fördel.
Citerat från perraxx:
Hippiebetonat i Dahab, hmm jo kanske lite men (skulle det vara en negativ sak?) jag träffade då en blandad skara resenärer när jag var där, och själv har jag jättesvårt för stora turistkomplex som verkligen kör ockerpriser på allt!