Väder på Koh Lipe

22 nov. 2013 16:39
Visningar: 267
Hej!

Någon som är på Koh Lipe just nu eller har varit där nu nyligen?

Jag är där den 3 december men när jag tittar på väder prognoser så är det bara regn och åter regn. Jag funderar på att boka om till östra sidan men jag vill helst inte det.

Jag skulle bli jätte glad om någon som är/har varit där kan tipsa om vädret.

Från en som vill till solen/ Helena
Av Sierra
22 nov. 2013 17:45
Jag är inte på Lipe nu men har daglig kontakt. I går regnade det en del och även nu, klockan närmar sig midnatt, är det lite korta skurar. Svaga vindar.

Huvudväder i december är normalt växlande molnighet med någon skur nattetid.
22 nov. 2013 20:07
Tack Sierra, för ditt svar vet du om regnperioden är försenad på Koh Lipe? Att det är därför som det ser så mörkt ut?

Har man bara två veckor och vill ner till sol och bad så är det inte roligt om det bara regnar. Din kontakt kanske har hört hur det det ser ut framöver.

Tusen tack för ditt svar! Helena
Av Sierra
23 nov. 2013 09:59
Kraftiga vindar drog in över Lipe en kort stund med rikligt regn. Det orsakades en del skador på båtar som for upp på Pattaya Beach. Även plattformen som ligger där man lämnar speedboats och varifrån man åker longtail in till stranden slet sig och står nu utanför Lipe Resort på beachen. I övrigt inga skador. Ovädret har nu lämnat mot nordost, vindarna har avtagit och det är molnigt men ljusnar västerifrån.

De senaste åren har det varit lite sämre väder i november än normalt och hur det ser ut när du är där är omöjligt att svara på. Dock är det som nu hände väldigt sällsynt. Räkna med växlande molnighet och en del skurar.