Vad kostar öl och mojitos?

20 maj 2008 20:07
Visningar: 8777
Ska dra till Mexiko om ett par veckor, Playa del Carmen, och undrar vad en öl respektive mojito går lös på? :)
Av Mizan
21 maj 2008 07:57
Du ska resa till ett av världens vackraste resmål.. med underbara dyk o snorklings möjligheter.. gammla ruiner,, unikt djurliv..
Och du undrar vad ölen kostar????
Har du funderat på att sticka på en restresa rill Bulgarien nästa ggr??
Av Legusta
21 maj 2008 08:58
Citerat från mizan:
Har du funderat på att sticka på en restresa rill Bulgarien nästa ggr??
Kan du inte svara på frågan Mizan behöver du inte vara spydig, jag har inte varit där men kan nog hitta någon websida som du kan läsa mer på istället för att vara otrevlig.

* Följande har jag hittat:

Följ länk "best mojitos", Playa del Carmen, Mexico's virtual guidebook written by locals:
http://www.playa.info/playa-del-carmen-forum/15260-searching-best-mojitos-playa.html

Bästa barer i Playa del Carmen att häva mojitos No Name Bar, Tequila Barrel, La Bodega de Media (Bad news is it was 55 pesos and very small) but the best mojitos and ropa veaja.

Three Sols at the beer bucket - 75 pesos = 41 SEK

Two mojitos at Babe's - 90 pesos = 50 SEK

Two mojitos at La Bodeguita Del Medio (for comparison) - 110 pesos

8 or 11 or so beers to fuel the trip back up 5th Ave - about 150 pesos

The tequila sampler platter at the Tequila Barrel - 250 pesos

Är du nöjd ?
21 maj 2008 09:43
Citerat från mizan:
Du ska resa till ett av världens vackraste resmål.. med underbara dyk o snorklings möjligheter.. gammla ruiner,, unikt djurliv..
Och du undrar vad ölen kostar????
Har du funderat på att sticka på en restresa rill Bulgarien nästa ggr??
Jag kan till viss del förstå din reaktion jag har aldrig varit på ett resmål där jag inte haft råd att äta och dricka det är ändå prio ett så att säga och det brukar vara aktiviteterna och resorna som är dyrast trots allt, möjligen undrade han väl kanske hur mycket matkontot skulle bli under resan så han visste hur mycket fickpengar som krävdes men frågan lät väl lite lustig kan även jag tycka utan att jag för den skull är spydig.
mvh. Bosse.
Av Tretjak
22 maj 2008 00:15
Gillar man öl som jag gör så är frågan befogad. Det är inte särksilt skoj att dricka 50-kronors öl...
Av Mizan
22 maj 2008 10:07
Okej Andreass ledsen att jag var spydigt.. antar att jag är rätt så försvarande på mitt älskade Mexico..
Vad all dricka kostar har du ju nu fått reda på.
Hoppas du får en trevlig resa
Mia
22 maj 2008 14:48
Citerat från tretjak:
Gillar man öl som jag gör så är frågan befogad. Det är inte särksilt skoj att dricka 50-kronors öl...
man får trösta sig med att är ölen dyr så blir baksmällan lindrigare He! He!