Vad är mest irriterande på en flygresa?

17 sep. 2008 02:43
Visningar: 1538
Hej gott folk!
Vad är det mest irriterande du varit med om på en flygresa?
Själv gillar jag inte spyfärdiga människor som super förbi sin egen förmåga, barn som får göra som de vill som. t.ex sparka en i ryggen under halva resan utan att föräldrarna bryr sig, människor som man måste sitta så nära och har så jävla dålig andedräkt blä...eller luktar illa av gammal svett eller nåt liknande....fy så äckligt!, människor som grisar ner toaletterna på flygplanet och inte kan städa efter sig, männsikor som är högljudda under hela resan mm.
(Folk som står och röker i gången och tom. fimpar på golvet......ja, det hände på den tiden man fick röka ombord och vi flög med Garuda Indonesia.)

Mvh Eva
17 sep. 2008 04:10
Tja, folk som slänger bak sätet utan att säga till (jag är över 190 cm). Särskilt när man åker med ett flygbolag med trångt mellan raderna.

Nu är ju jag känd för att vara ganska envis (hehe, och även ordet barnslig har väl förekommit någon gång) men den värsta incidenten var när jag och två vänner skulle åka till Barcelona och en hel familj slängde sig ned i stolsraden framför, fällde ned stolarna på en gång (innan take-off), drog igång diverse elektroniska apparater (trots propåer om att de skulle slå av dem).

När jag första gången, vänligt, påpekade att det blev väldigt trångt för mig (jag kunde inte ens sitta med mina knän åt sidorna eftersom vi var tre långa personer) fick jag som svar att "Du, jag har betalat för min sits och gör vad jag vill".

Fair Enough... Resten av resan satt jag med knäna i ryggstödet och övade mina salsasteg samtidigt som jag läste en STOR morgontidning som konstant slog karl'n i huvudet.

Vaddå, det var ju en sits jag betalat för.

Själva grejen är att jag hatar oförskämda och otrevliga människor men, vad jag avskyr ännu mer är människor som få mig att bli likadan tillbaka!
Av Lemmy
17 sep. 2008 08:25
Det mest irriterande jag vet är äldre människor som blir spyfärdig på det mesta.
Dessutom blir jag spyfärdig på forumanvändare som startar trådar som finns på alla forum.
Innebär det att jag blir spyfärdig på mej själv då, jag vet inte ?

Mvh: Lemmy Lax
17 sep. 2008 08:56
Det mest irriterande tycker jag är att så få tar hänsyn till övriga resenärer på den begränsade yta som ett flygplan är.

Det som får mig att skälla ut en medresenär är när de huggar tag i min stolsrygg och skall häva sig upp/ut istället för at använda sina egna armstöd. De drar mig i håret + väcker mig om jag vill sova. Hatar också dessa "charternissar" som skall åka till det förlovade landet Thailand och fullkomligt exalterade över detta och skall vara vakna hela resan för att inte missa något !? På en Bangkok-kärrra skall uppskattningsvis 40% av passagerarna vidare till andra destinationer i Asien efter landning, då talar vi dagflygning utan nersläckta plan etc. Inte kul när man är så trött så man är spyfärdig vid landning och har 6 - 8 timmar kvar till sin destination.
Av Ziesta
17 sep. 2008 09:02
Citerat från resoholic:
Det mest irriterande tycker jag är att så få tar hänsyn till övriga resenärer på den begränsade yta som ett flygplan är.

Det som får mig att skälla ut en medresenär är när de huggar tag i min stolsrygg och skall häva sig upp/ut istället för at använda sina egna >armstöd. De drar mig i håret + väcker mig om jag vill sova. Hatar också dessa "charternissar" som skall åka till det förlovade landet >Thailand och fullkomligt exalterade över detta och skall vara vakna hela resan för att inte missa något !? På en Bangkok-kärrra skall >uppskattningsvis 40% av passagerarna vidare till andra destinationer i Asien efter landning, då talar vi dagflygning utan nersläckta plan >etc. Inte kul när man är så trött så man är spyfärdig vid landning och har 6 - 8 timmar kvar till sin destination.
Känner väl igen det där.. Man går av i Bangkok och vill bara lägga sig ner och sova och så har man några timmars väntetid kvar och ytterligare massa flygtimmar kvar till exempelvis Australien..
17 sep. 2008 11:28
Det mest irriterande som finns är när ett barn i stolen framför gång på gång under en hel resa kastar sig handlöst bakåt mot stolsryggen med påföljd att allt som eventuellt står på min bricka (mat och dryck t.ex.) skvimpar över och far ner i mitt knä. Att försöka prata med föräldrarna och be dem hålla styr på sitt barn hjälper föga.

Nu vet jag av egen erfarenhet att det är jobbigt att flyga med barn och att försöka tjuvhålla en enregiöverstinn unge brukar bara resultera i skrik och bråk. Jag vill bara poängtera att jag inte, som en gammal arbetskamrat till mig på fullaste allvar tyckte, anser att barn ska bannlysas från flyg. Självklart ska barnfamiljer få resa med hela familjen, men jag kan inte hjälpa att jag ibland tycker att det blir jobbigt.

Hjälp, nu kommer jag att få så mycket skit för att jag skrivit det här....

GB
17 sep. 2008 11:32
Faktiskt inte så mycket jag hakar upp mig på när jag flyger är ju bara173cm lång så platsen räcker ju till och har mp3 spelare med mig så skriker barn så hör jag inte så mycket av det heller, däremot skulle jag få frispel om mina barn sprang runt och skrek de andras barn får deras föräldrar ta hand om.
brukar lyssna på en ljudbok det tycker jag är kanonavkoppling på flyget, förvissso kan det vara ett j...a liv på en del flyg i både spanien och asien men som sagt då kommer ju min mp3 spelare till nytta och vill man ha litet tystare finns det ju öronpluggar.

Däremot kan det ju vara väldigt irriterande när någon överförfriskad herre har lekt helikoptern och pissat ner hela flygtoan och inte orkat ta reda på eländet, sånt kan jag bli skitless på.

Snorkig och sur flygpersonal eller skraltiga plan kan ju vara litet lätt irriterande,däremot kan jag ha förståelse för att flygpersonalen blir trötta på alla drygskallar som ska klaga på maten,varför ser drinken ut så här? det är för varmt eller kallt i cabinen, vill byta till fönsterplats eller inte ha fönsterplats, plats längre fram eller bak, knäppa loss sig vid start/landning för att gå på toa, rycka ut väskorna ur bagagehyllorna innan planet taxat in,tränga sig förbi i gångarna vid avstigning osv.osv.
de har det nog inte så lätt alla gånger kan jag tro och sen undrar man varför de kan se irriterade ut Ha!Ha!

Nä summa summarum så är nog min toleransnivå ganska hög när jag ska på semester för då är jag så lycklig att få komma bort och i de flesta fall har det inte varit några större problem på flygen heller, visst har man ju lyckats hamna på en och annan mindre lyckad flygning men inte värre än att jag stått ut.
Bosse.
17 sep. 2008 11:37
>Citerat från gbenskar:
Det mest irriterande som finns är när ett barn i stolen framför gång på gång under en hel resa kastar sig handlöst bakåt mot stolsryggen med påföljd att allt som eventuellt står på min bricka (mat och dryck t.ex.) skvimpar över och far ner i mitt knä. Att försöka prata med föräldrarna och be dem hålla styr på sitt barn hjälper föga.

Nu vet jag av egen erfarenhet att det är jobbigt att flyga med barn och att försöka tjuvhålla en enregiöverstinn unge brukar bara resultera i skrik och bråk. Jag vill bara poängtera att jag inte, som en gammal arbetskamrat till mig på fullaste allvar tyckte, anser att barn ska bannlysas från flyg. Självklart ska barnfamiljer få resa med hela familjen, men jag kan inte hjälpa att jag ibland tycker att det blir jobbigt.

Hjälp, nu kommer jag att få så mycket skit för att jag skrivit det här....

GB
Nä tycker inte du ska behöva få skit för det här, har själv barn och skulle de göra så skulle jag själv bli mäkta irriterad, och visst har det hänt mig att barn gjort så och då är det minsta man kan begära att föräldrarna säger åt barnen oavsett hur små de är, hur ska de annars veta vad som är rätt eller fel men det verkar som en del skiter i det tyvärr.
mvh. Bosse.
Av Charina
17 sep. 2008 11:54
Gbenskar: Instämmer tillfullo!
Sätt barnfamiljer i en särskild sektion som är ljudisolerad. ;);)
17 sep. 2008 12:00
Citerat från lemmy:
Det mest irriterande jag vet är äldre människor som blir spyfärdig på det mesta.
Dessutom blir jag spyfärdig på forumanvändare som startar trådar som finns på alla forum.
Innebär det att jag blir spyfärdig på mej själv då, jag vet inte ?

Mvh: Lemmy Lax
Jag har nog haft väldig tur, för jag retar mig inte särskilt mycket under flygresor. Det finns människor som bär sig illa åt överallt och de följer sin natur även på flyget. Vad jag tycker kan vara otur är, om jag hamnar i ytterstol intill en toalett, att behöva ha alla dessa byxbakar (med innehåll) i ansiktshöjd. Det kan ju däremot ingen rå för.

Sen, Lemmy, här får du ett råd. Gå inte in i en tråd, där du redan av rubriken inser att du kommer att bli spyfärdig. Så besparar du även dem som faktiskt vill diskutera ämnet dina spyor.
Av Lemmy
17 sep. 2008 12:39
Citerat från signesmaggan:
Citerat från lemmy:
Det mest irriterande jag vet är äldre människor som blir spyfärdig på det mesta.
Dessutom blir jag spyfärdig på forumanvändare som startar trådar som finns på alla forum.
Innebär det att jag blir spyfärdig på mej själv då, jag vet inte ?

Mvh: Lemmy Lax
Jag har nog haft väldig tur, för jag retar mig inte särskilt mycket under flygresor. Det finns människor som bär sig illa åt överallt och de följer sin natur även på flyget. Vad jag tycker kan vara otur är, om jag hamnar i ytterstol intill en toalett, att behöva ha alla dessa byxbakar (med innehåll) i ansiktshöjd. Det kan ju däremot ingen rå för.

Sen, Lemmy, här får du ett råd. Gå inte in i en tråd, där du redan av rubriken inser att du kommer att bli spyfärdig. Så besparar du även dem som faktiskt vill diskutera ämnet dina spyor.
Vad menar du ?
Jag skrev vad jag irriterar mej på, detta är väl en demokrati. Du bestämmer inte över mej, nu är jag djupt kränkt. Tycker inte att du ska säga åt andra vad dom ska och inte ska !!??!!??
Det är i princip samma som förtrycket i Tibet, man blir lessen av sådana påhopp.

Mvh: Lemmy Lucky
Av Elgona
17 sep. 2008 12:48
ingenting är irriterande,,fokus lägger jag på glädjen att få resa .
varför irritera sej,det tar bara energi....
17 sep. 2008 13:24
Citerat från lemmy:
Citerat från signesmaggan:
Citerat från lemmy:
Det mest irriterande jag vet är äldre människor som blir spyfärdig på det mesta.
Dessutom blir jag spyfärdig på forumanvändare som startar trådar som finns på alla forum.
Innebär det att jag blir spyfärdig på mej själv då, jag vet inte ?

Mvh: Lemmy Lax
Jag har nog haft väldig tur, för jag retar mig inte särskilt mycket under flygresor. Det finns människor som bär sig illa åt överallt och de följer sin natur även på flyget. Vad jag tycker kan vara otur är, om jag hamnar i ytterstol intill en toalett, att behöva ha alla dessa byxbakar (med innehåll) i ansiktshöjd. Det kan ju däremot ingen rå för.

Sen, Lemmy, här får du ett råd. Gå inte in i en tråd, där du redan av rubriken inser att du kommer att bli spyfärdig. Så besparar du även dem som faktiskt vill diskutera ämnet dina spyor.
Vad menar du ?
Jag skrev vad jag irriterar mej på, detta är väl en demokrati. Du bestämmer inte över mej, nu är jag djupt kränkt. Tycker inte att du ska säga åt andra vad dom ska och inte ska !!??!!??
Det är i princip samma som förtrycket i Tibet, man blir lessen av sådana påhopp.

Mvh: Lemmy Lucky
Lägg ner och håll er till tråden som handlar om "Vad är mest irriterande på en FLYGRESA"!
Mvh Eva
Av Lemmy
17 sep. 2008 13:54
Citerat från indianturbo:
Citerat från lemmy:
Citerat från signesmaggan:
Citerat från lemmy:
Det mest irriterande jag vet är äldre människor som blir spyfärdig på det mesta.
Dessutom blir jag spyfärdig på forumanvändare som startar trådar som finns på alla forum.
Innebär det att jag blir spyfärdig på mej själv då, jag vet inte ?

Mvh: Lemmy Lax
Jag har nog haft väldig tur, för jag retar mig inte särskilt mycket under flygresor. Det finns människor som bär sig illa åt överallt och de följer sin natur även på flyget. Vad jag tycker kan vara otur är, om jag hamnar i ytterstol intill en toalett, att behöva ha alla dessa byxbakar (med innehåll) i ansiktshöjd. Det kan ju däremot ingen rå för.

Sen, Lemmy, här får du ett råd. Gå inte in i en tråd, där du redan av rubriken inser att du kommer att bli spyfärdig. Så besparar du även dem som faktiskt vill diskutera ämnet dina spyor.
Vad menar du ?
Jag skrev vad jag irriterar mej på, detta är väl en demokrati. Du bestämmer inte över mej, nu är jag djupt kränkt. Tycker inte att du ska säga åt andra vad dom ska och inte ska !!??!!??
Det är i princip samma som förtrycket i Tibet, man blir lessen av sådana påhopp.

Mvh: Lemmy Lucky
Lägg ner och håll er till tråden som handlar om "Vad är mest irriterande på en FLYGRESA"!
Mvh Eva
Vad är det för ton du använder, fick du inte lära dig i småskolan att vara artig !?!?!?
Man blir chockerad av påhopp efter påhopp, läs mitt inlägg en gång till. Där står precis vad jag tycker är mest irriterande, glasklart min käre Watson.
Jag kommer inte att acceptera att bli förtryckt i princip som våra bröder i Kina bara för min övertygelse skull.
Vad gör RG, varför är det så tyst???. Tror att det är något skumt i kulisserna, vem bär ansvaret ??
Dina påhopp är noterade och kommer att rapporteras till lämplig instans.
För övrigt kommer det att serveras Lammgryta hemma hos Lemmy ikväll, att avnjutas i vänners lag med en flaska rött som följeslagare. Hoppas du får en nöjsam kväll Indianturbo med många tillrop och skratt.
Här kan du läsa lite om ditt "nick" http://susning.nu/Turbo trevlig läsning !!!!!

Mvh Lemmy Lim
17 sep. 2008 14:03
Tack för DIN vänliga ton Lemmy men tråden handlar ff. om "Vad är mest irriterande på en FLYGRESA".
Mvh Eva
17 sep. 2008 14:03
Eva, det mest irriterande för mig är faktiskt om jag under en hel flygtur ska behöva drabbas av dessa byxbakar som kan vara alldeles förfärligt ofräscha. För övrigt kanske jag borde ha ignorerat den som bara vill bråka och störa debatten. Det var synd att jag gav personen bränsle att fortsätta. Jag beklagar, Eva.
Av Energi
17 sep. 2008 14:56
Jag retar mig mest på vuxna människor som inte gör som flygbesättningen säger till dom. Tex reser sig upp fast dom är tillsagda att sitta.
Av Trea
17 sep. 2008 17:48
Vi råkade ut för en mycket arg engelsk "dam" som blev fly förbannad på vår 10 år gamla son för att han inte höll en "napkin" för munnen när han hostade i sömnen (!) Hon skällde högljutt på honom när vi sov och märkte väl inte ens att han inte förstod engelska... Behöver jag säga att allt urartade i ett jättebråk med alla möjliga i kabinen inblandade???
Inte mycket sömn den natten...
17 sep. 2008 20:06
Jag tycker det är jobbigt o flyga överhuvudtaget, allt är jobbigt. Alla människor som trängs på liten yta, toaletterna är horribla, jag blir alltid förstoppad när jag flygit långt då jag av någon anledning inte kan gå på toa..kommer liksom inget :-)
Maten är smaklös, luften är torr. Någon är full, ett barn börjar gall skrika, vankande mammor med små bebisar som ska bytas blöja på. Någon som trängs sätet brevid.
Nä, de e skit jobbigt o flyga...men de e det värt när man kliver av. Det är det bästa på hela flyresan.
Uj vilket gnällo jag blev, men Indianturbo du frågade ju, hahah...

S*
18 sep. 2008 01:25
Herregud vad folk varit med om jobbiga saker!
18 sep. 2008 10:45
Tyvärr är jag flygrädd och hela flygresan är tortyr för mig.
Av Ronnyk
18 sep. 2008 11:01
signesmaggan-
Och din byxbak luktar bara sockerkaka efter 12 timmars flygning eller?
18 sep. 2008 18:48
Jag HATAR folk som dricker på planet och till slut blir fulla, det händer ofta på charterflyg och liksom måste dem dricka på planet??? Kan dem inte vänta tills dem kommit fram? Det är så störande när dem ska väsnas...t.ex. då jag åkte till Bulgarien så var det en hel skolklass på planet dem var ju tvungna att dricka allihopa innan dem ens kommit fram och dem gjorde väsen och skrek och sprang omkring halva resan... Varför kan inte folk tänka på andra än sej själv???
Av Samoht
18 sep. 2008 23:41
Är rädd för att jag är en av dom som gjort en flygning till ett miserabelt minne för en ganska stor grupp, typ hela maskinen...
Jag och en grupp var tvunga att springa för att hinna med ett inrikesflyg i Alaska, detta efter att ha tillbringat tre veckor i bushen!
10 oduschade inte helt doftfria, skäggiga män iklädda välsmorda fiskekläder som fick hela aktersektionen+flygvärdinnorna att klökas.
Dom bjöd oss på alla sorters sprit dom hade ombord bara för att vi skulle lukta mindre av oss själv...
Detta var dessutom den enda gången jag lyckats få med både jättekniven och hagelbössan in i kabinen och upp i hatthyllan utan att någon reagerade..
/Thomas
18 sep. 2008 23:50
Citerat från travellover:
Jag HATAR folk som dricker på planet och till slut blir fulla, det händer ofta på charterflyg och liksom måste dem dricka på planet??? Kan dem inte vänta tills dem kommit fram? Det är så störande när dem ska väsnas...t.ex. då jag åkte till Bulgarien så var det en hel skolklass på planet dem var ju tvungna att dricka allihopa innan dem ens kommit fram och dem gjorde väsen och skrek och sprang omkring halva resan... Varför kan inte folk tänka på andra än sej själv???
Hmmm... När jag flög till Florida för ett antal år sedan blev jag (som sett ungdomsfyllan på europacharter) lätt chockad (nåja!) över att de som söp mest på flyget var medelålders personer. När vi väl landat och jag, liksom ett gäng medresenärer, sökte mig till herrmuggen såg jag en 50-årig herre i vit sommarkostym med brun bak som hade fullt sjå att inte ramla ned i pissrännan.

Något av det värsta jag sett.
Av Robbo
19 sep. 2008 08:15
Jag är inne på Robbowans linje. Är man lång så kan det vara ett h-vette att flyga om man har medresenärer som kör enligt "sköt dig själv och skit i andra".

Precis som Robbowan så går det ju att jävlas tillbaka och det har jag gjort.
Barnsligt? Kanske men om man lyckas med att få personen framför att höja sätet en liten bit så är det värt det. Själv är jag 196 cm så ni kanske förstår problemet.

Värsta exemplet för mig var när mor/dotter satt framför och mamman sänkte stolsryggen max nedåt. Det gjorde hon så fort hon kunde. Det hör till saken att hon var "extremt" kort vilket irriterade mig ännu mer.

Dottern var det inget fel på, hon gjorde sitt för att försöka övertala mamman men det gick tyvärr inte.

Nu för tiden åker jag ingenstans utan att boka bra plats på flyget långt i förväg.
Av Charina
19 sep. 2008 08:22
Bokar alltid näst längst bak då jag vet att de med småbarn sitter längst fram.

De värsta fyllona jag varit med om har varit kategorin "nästan pensionärer".
19 sep. 2008 08:38
HE HE! Som flygvärdinna måste jag ju komma med en liten kommentar. Det mest irriterande är folk som ska gå på toaletten hela tiden. Som går ombord och det första dom gör när dom kommer ombord, redan under boarding är att gå och skita på våra toaletter. Hallå! Kan man inte göra sådant på flygplatsen??? Måste man skita när vi boardar??? Det tycker jag är oläckert.... Sedan är det irriterande med folk som står i mittgången hela tiden och blir irriterade när vi kommer med våra vagnar. " Ursäkta att jag finns till, jag jobbar liksom här, men om jag nu är så störig så kan jag ju gå hem eller gå och sätta mig, men då får ni varken mat eller dryck!!" Så gott folk, in med magen och le när vi kommer för att ge er trevlig service, mat och dryck. Och skit på flygplatsen!! Have a nice flight!!!
19 sep. 2008 10:11
Citerat från beckan79:
HE HE! Som flygvärdinna måste jag ju komma med en liten kommentar. Det mest irriterande är folk som ska gå på toaletten hela tiden. Som går ombord och det första dom gör när dom kommer ombord, redan under boarding är att gå och skita på våra toaletter. Hallå! Kan man inte göra sådant på flygplatsen??? Måste man skita när vi boardar??? Det tycker jag är oläckert.... Sedan är det irriterande med folk som står i mittgången hela tiden och blir irriterade när vi kommer med våra vagnar. " Ursäkta att jag finns till, jag jobbar liksom här, men om jag nu är så störig så kan jag ju gå hem eller gå och sätta mig, men då får ni varken mat eller dryck!!" Så gott folk, in med magen och le när vi kommer för att ge er trevlig service, mat och dryck. Och skit på flygplatsen!! Have a nice flight!!!
När vi åkte hem från turkiet hade lite brådis och fråga hotelreceptionskillen om han kunde fixa föda lite snabbt. Sure thing, tyckte han och orerade nån harang till en av väskbärargrabbarna som pep iväg som en A-lagare 5 i 6.
Harangen översatt lät nog nåt sånt här : "Spring till kyrkogården och gräv upp nåt riktigt gammalt å lägg det med stark sås i bröd till dom här svenska turistjävlarna så ska dom få åka lite"
1+1=2....... Efter en kvart på bussen började det hända saker i torson..... dåliga saker!
Det första jag + dåvarande tjejen fick göra på flygplatsen var att kacka + spy, det första jag + dåvarande fick göra på planet var att kacka + spy. Det andra jag + dåvarande fick göra på planet var att kacka + spy. Det tredje BARA jag och INTE dåvarande fick göra på planet var att bli tagen åt sidan och bli utskälld(en diskret utskällning mellan stängda tänder.. lite "arg hund morrar"-stil) av en som liksom jobbade där!
Det kunde jag minsann ha uträttat INNAN jag klev på deras fina maskin... Sen gå å upprepa mej igen innan hon ens hade morrat färdigt..
Den utskällningen kunde jag varit utan...
Hade det räckt med en liten WC-visit innan takeoff och sen fina frasse hela flighten hade jag fan blivit religiös, det lovar jag! ;0)

Kan ifs förstå va'ru menar.. Dom som kackar på planet för att slippa trängas innan, "för det är så mycket turister på flygplatsen.." =o)

Nej, mitt värsta är dom som fäller stolen i knät på en när man sitter med maten... Då brukar jag sätta på lite hårdrock i mp3'an och sen använda front-grannens nackstöd som trummor.... i 10 sek. Sen fälls ofta trumsetet upp utom räckhåll igen..
Vill man snäppa upp elakheterna ett pinnhål går det ju alltid att blåsa rapar i den riktninge.. he he
Rapar på chilinötter och öl har sina kvalitéer så att säga...

/P
19 sep. 2008 12:01
Citerat från beckan79:
HE HE! Som flygvärdinna måste jag ju komma med en liten kommentar. Det mest irriterande är folk som ska gå på toaletten hela tiden. Som går ombord och det första dom gör när dom kommer ombord, redan under boarding är att gå och skita på våra toaletter. Hallå! Kan man inte göra sådant på flygplatsen??? Måste man skita när vi boardar??? Det tycker jag är oläckert.... Sedan är det irriterande med folk som står i mittgången hela tiden och blir irriterade när vi kommer med våra vagnar. " Ursäkta att jag finns till, jag jobbar liksom här, men om jag nu är så störig så kan jag ju gå hem eller gå och sätta mig, men då får ni varken mat eller dryck!!" Så gott folk, in med magen och le när vi kommer för att ge er trevlig service, mat och dryck. Och skit på flygplatsen!! Have a nice flight!!!
Håller med dig fullständigt i det du skriver ha! ha!
19 sep. 2008 13:00
Till Billy Basket! Tråkigt att höra att ni blev så sjuka. Men ärligt talat. Har inte din mamma talat om för dig att vara försiktig med vad du äter när du är ute och reser???? Ha med dig imodium och ät inte vad som helst!!! ;)
19 sep. 2008 13:06
Kom på en sak till som retar mig. Folk som viskar när dom ska beställan (jag är flygvärdinna). Det är SJUKT IRRITERANDE. Vi jobbar med hög ljudvolym hela dagen och får därför lock för öronen. Vi hör inte när folk viskar sin beställning och dessutom tittar blygt åt ett helt annat håll. Vad är dom rädda för? En annan grej som är oförskämt är folk som fiser ombord hela tiden. Det gör mig vansinnig. Då tar jag fresh room och sprutar demostrativt i luften så att man kan andas igen. Ärligt talat, vem sitter och fiser rakt ut??? Det är inte så trevligt att göra så. Sånt gör man på toaletten.
Av Alfva
19 sep. 2008 13:16
Jag måste erkänna att jag sällan eller egentligen aldrig haft några riktiga problem på reguljärflygningar. Varken på långa eller korta av någon anledning. Tendensen är kanske mindre att du hamnar bakom en barnfamilj, eftersom många reser i arbetet brukar inte alkoholkonsumtionen vara speciellt stor, på långflygningarna är det tyst, lugnt och släckt i kabinen. Tack, sovdags med andra ord.

Det är när vi börjar prata charter som problemen börjar (iaf enligt min erfarenhet - jag kan ju ha haft tur på mina reguljärflyg). Jag kan förstå att man vill ha ett glas vin till maten, fine - men inte 20.... Högljutt, alla ska diskutera sina planer (vilket iofs kan vara trevligt). På något sätt känns det okcså som att vissa föräldrar släpper taget om sina ungar så fort de kommer på planet, som att semestern redan har börjat för dem. Någon hänger/sliter/rycker i mitt stöd för att ta sig upp ur stolen, min sambo kan inte röra sig 2 centimeter, eftersom han är lång och någon har ryckt tillbaka ryggstödet.

Nu är jag iofs en sån person som bara somnar när jag flyger (kan bero på Postafenet). Så jag märker inte så mycket av vad som händer efter att jag har fått mat.....
Av Alfva
19 sep. 2008 13:26
Citerat från chilli:
postafenet?????
Åksjuketabletter. :)
Av Charina
19 sep. 2008 15:05
Begriper inte varför man jobbar som flygvärdinna när man stör sig så ini h-e på passagerarna.
Känner inte någon som kan styra när han/hon ska bli skitnödig. Blir jag nödig, då går jag på dass! Är toaletterna inte till för det?! Eller de kanske är till för att personalen ska bättra på läppstiftet.
Av Late
19 sep. 2008 15:22
Citerat från travellover:
Jag HATAR folk som dricker på planet och till slut blir fulla, det händer ofta på charterflyg och liksom måste dem dricka på planet??? Kan dem inte vänta tills dem kommit fram? Det är så störande när dem ska väsnas...t.ex. då jag åkte till Bulgarien så var det en hel skolklass på planet dem var ju tvungna att dricka allihopa innan dem ens kommit fram och dem gjorde väsen och skrek och sprang omkring halva resan... Varför kan inte folk tänka på andra än sej själv???
Jag hatar folk.
19 sep. 2008 17:17
Charina. Du anar inte vad folk gör på toaletten. Och det är skillnad på folk som skiter och folk som skiter.... Tro mig!! Klart man ska få gå på toa men det får ju finnas gränser. Vissa tar tom tidningen med sig och så kan där vara kö i en halvtimme....
Av Mpc
19 sep. 2008 17:24
Jag bruka inte bli förbannad på folk men en gång då vi var ute o flög ja jag o min hustru så blev hon tvungen att gå på huset o det gjorde hon o i nästa stund så blev det min tur ha druckit någon öl för mycket o festblåst var över ful stega jag fram till wc vänta på min tur prata jag med flygvärdinna om hur hennes dag varit jo sa hon den har varit så där bra o jag undra varför nu detta sa hon att om folk kunde sluta med att gå o skita o pissa när Dom har rast eller sitter o ätter son nu dammen som var före mig o hon var mycket upp rörd över att dammen ha gått för bi henne bra sen hade hon ja flyg värdinna tala om för damma att. Det fans en toa till men den låg i andar ända av flyg planet men det hade strunta hon i sa hon. Jag tänkte säga till att den hon nu kritiserade var min fru men det gjorde jag inte då utan sa det efter åt då min fru hade kommit ut i från toan och jag varit inne på den hon blev rörd i hela ansiktet

klagar inte på alla flyg värdinner utan bra på vissa

sen nöden har inte någon lag
Av Peter62
19 sep. 2008 19:49
Jag blir nog lite småirriterad på när någon kör stolen framför mig,som en jojjo fram och tebax..
helst när man har köpt en kopp kaffe och tänkt fika.

En annan sak gillar jag inte,är flygvärdinnor som uppträder som om det är jobbigt att man flyger med just dem,Har sagt det i en anna tråd oxå,men säger det igen.

De har väl som jobb att se till att passagerarna har en trevlig och angenäm resa..
så tycker jag

OBS Detta är inget personligt påhopp på nån här. (bäst att skriva så, för annans får man väl på pälsen :/ )

Mvh Peter
Av Tj
19 sep. 2008 20:13
Citerat från charina:
Gbenskar: Instämmer tillfullo!
Sätt barnfamiljer i en särskild sektion som är ljudisolerad. ;);)
Tjurskallar kan också få en egen sektion (bagageutrymmet) så kan de gnälla i lugn o ro!!! : )
Av Charina
19 sep. 2008 20:20
Citerat från beckan79:
Charina. Du anar inte vad folk gör på toaletten. Och det är skillnad på folk som skiter och folk som skiter.... Tro mig!! Klart man ska få gå på toa men det får ju finnas gränser. Vissa tar tom tidningen med sig och så kan där vara kö i en halvtimme....
Sätt ut dem på vingen... *hehe*
23 sep. 2008 13:29
Till Charina.

Du verkade bli sur och upprörd över att jag som flygvärdinna yttrade mig över vad som irriterar mig. Du verkar inte ha någon humor. Hela grejen är att vi ska säga vad folk gör som är irriterande. Du kanske har ett perfekt jobb där du aldrig blir irriterad? Grattis isåfall!! Det är ganska vanligt att folk stör sig på oss flygvärdinnor. Jag är van. Men jag undrar varför? Kan det vara så att där ligger viss avundssjuka bakom...??
Av Charina
23 sep. 2008 18:35
Citerat från beckan79:
Till Charina.

Du verkade bli sur och upprörd över att jag som flygvärdinna yttrade mig över vad som irriterar mig. Du verkar inte ha någon humor. Hela grejen är att vi ska säga vad folk gör som är irriterande. Du kanske har ett perfekt jobb där du aldrig blir irriterad? Grattis isåfall!! Det är ganska vanligt att folk stör sig på oss flygvärdinnor. Jag är van. Men jag undrar varför? Kan det vara så att där ligger viss avundssjuka bakom...??
Tänk att det skulle ta hela 4 dagar för dig att elda upp dig sådär. Tänk på blodtrycket.

Jotack, jag trivs på jobbet. Det innefattar inga sura flygvärdinnor.
23 sep. 2008 21:19
Om jag får tillåta mig att vara ickesvensk och köra en omvänd diskussion så är det bästa med att flyga att jag tar mig snabbt till nya platser långt borta och det tycker då åtminståne jag är finfint.

Dessutom så tycker jag de flesta flygningar går tämligen smärtfritt och flygpersonalen och medresenärerna är ju oftast trevliga och tillmötesgående med ett fåtal undantag men de gångerna det inte är så kan jag överleva utan vidare bara jag får chansen att resa snabbt och enkelt.
fan va possitivt det här blev då, man skulle nästan kunna använda det i flygreklamen .
mvh. Bosse
Av Chilli
23 sep. 2008 21:45
Mest irriterande vi varit med om var ett flyg mellan Phuket o Förenade arab emiraten, vi reste med ett turkiskt bolag, vi skulle lyfta 21 00 men kom iväg 0115 ,0200 kaffe , 0400 middag ,0630 frukost ,hur mycke sovande blir det då och med alla lampor tända,små barn som var trötta så ögonen snurrade men inte kunde sova pga ljus o liv runt omkring ,snacka om att vända dygnet.
23 sep. 2008 21:49
Citerat från laplander:
Om jag får tillåta mig att vara ickesvensk och köra en omvänd diskussion så är det bästa med att flyga att jag tar mig snabbt till nya platser långt borta och det tycker då åtminståne jag är finfint.

Dessutom så tycker jag de flesta flygningar går tämligen smärtfritt och flygpersonalen och medresenärerna är ju oftast trevliga och tillmötesgående med ett fåtal undantag men de gångerna det inte är så kan jag överleva utan vidare bara jag får chansen att resa snabbt och enkelt.
fan va possitivt det här blev då, man skulle nästan kunna använda det i flygreklamen .
mvh. Bosse
Jag håller fullständigt med. Det är fantastiskt att få flyga iväg och de flesta irritationskällorna glömmer man snabbt bort.

GB
Av Zapalot
27 sep. 2008 21:58
Att ni bara orkar!
Njut av lyxen att få resa istället för att irritera er på allt och inget!
Vi är alla olika! Tack och lov för det!
Av Elgona
27 sep. 2008 22:57
Citerat från chilli:
postafenet??
8 nov. 2008 18:33
När jag flög från LA till London hade jag en knäppis framför mig, en kille i 30-års åldern. Han hade bak sin stol så långt det bara gick så jag hade knäna mot hans ryggstöd hela resan. Sedan skällde han på mig för att han fick mitt knä i ryggen. Jag hade inte en chans att flytta dem, så tillslut sa jag till honom att om det var så jävla jobbigt att ha mina knän i ryggen kunde han ju ha upp ryggstödet lite grann i alla fall. Men inte gjorde han det, nä då han började kasta sig bakåt i stolen så när jag klev ur planet hade jag blåmärken på knäna och haltade.. Nästan 11 timmars pina! Trodde bara att det var barn som höll på på det viset.
Av Frog
8 nov. 2008 23:40
Det som retar mig mest är vid bagageutlämningen
där folk trängs helst 1cm från bandet så att man
måste tränga sig förbi när bagaget anländer !
Backa några meter Tack !
9 nov. 2008 09:22
Berusade/högljuda människor,som dricker ombord, som verkar tycka att dom är fräcka.............är i mina ögon riktiga ägg.

Samt när man kommer till bandet, där väskorna kommer,ställer sig den första flocken människor ca1 cm från bandet, Om alla ställer sig några meter från bandet .
Kan alla få se sin väska , när det kommer på bandet utan att trängas, lätt som en plätt....................tycker man!
9 nov. 2008 15:25
Tiden ombord på ett flygplan ;-)
Fram för nya snabbare överljudsplan med passagerare