Vad är bäst?

20 dec. 2011 19:26
Visningar: 423
Hej! Jag ska till thailand med min tjejkompis i mitten av mars, vi är där totalt 17 dagar, men vi ska spendera ungefär en vecka i Bangkok totalt. Så vi har 10 dagar till över och dom vill vi spendera med att sola och bada, lite fest och gärna lite snorkling. Någon som har ett tips på vart vi ska åka? Helst inte så långt ifrån bangkok då vi inte vill spendera för mycket tid på att resa!
Av Pelle77
20 dec. 2011 21:24
Åk till Koh Samet som ligger nära. Ta de flesta Bkk dagarna på slutet då slipper ni släpa alla shoppingfynd samt att det är mindre kul att komma jetlagged till Bkk och ta sig ut i myllret. Bangkok är min favoritstad i världen.
21 dec. 2011 04:57
vart på koh samet ska man bo då? Tips på något bra boende? Bangkok är min favoritstad också, varit där 6 gånger tidigare :) vi landar kl 6 på morgonen så vi kommer hursomhelst sova när vi kommer fram.
21 dec. 2011 11:06
Hej Jennifer!

Ett annat tips är In Touch Resort & Restaurant på Koh Tao. Ön har riktigt bra snorkling (och dykning för den delen) med fantastiska rev. Trevligt uteliv längs med stränderna på kvällarna. In Touch har helt okej standard på rummen (medelklass) och framför allt jättetrevlig personal, särskilt ägaren Moe. De serverar riktigt bra mat (frukost, lunch och middag) till bra priser.

Hoppas att tipset kan vara till hjälp?

Trevlig resa!

Hälsningar,
Jeanette på Resfeber
Av Perraxx
21 dec. 2011 14:57
Tjena!
Ta bussen ner till Chumphon och sedan båten ut till Koh Tao. Bra snorkling, och så förstås Koh Nangyuan är ju ett måste. Nära till Koh Pangan sen för det klassiska fullmoon-partyt... Som man antingen älskar eller hatar. OBS Priserna på boendet i Haad Rin (Koh Pangan)brukar dubblas inför fullmoon samt kan vara i det närmaste fullt. Man bör vara där en par dagar tidigare. När det gäller boendepriser så är ett ok-pris mellan 150 - 400 baht för er båda. Gå runt och kolla lite och pruta på allt. När det gäller Bangkok så brukar jag bo på Atlanta hotel. Ett riktigt bra budgethotel som ligger perfekt på Sukhumvit road soi 2. Ta skytrain till Ploenchit station, gå upp gatan (soi 2) förbi Ploenchit center och följ den till dess slut. Där finns det en schysst pool, bra käk och framförallt låååångt från Khao san road. Härifrån kan ni enkelt utforska Bangkok på egen hand då det som sagt är nära till Skytrain. OBS! åker ni taxi i Bangkok insistera på att de ska använda taxametern ( det är lag på det). Mindre risk att ni blir blåsta och taxiresan blir extremt mycket billigare. Ha en underbar resa!!
Av Morero
21 dec. 2011 15:48
Tycker absolut du skall bege dig till Koh Chang, ca 4.5h sydost om Bangkok.
Det är Thailands tredje största Ö. Här finns lite uteliv med diskotek, barer etc. Kring Koh Chang finns 50-talet mindre Öar, flera helt obebodda, med "paradiskänsla"; kritvit sand och klarblått vatten.
Jag skall själv dit i början av Mars :-)
22 dec. 2011 17:55
Hej alla!
Tack för alla fina svar! Jag tror nog att det lutar lite mot koh tao, där har jag inte varit förut och jag är ett fan av fullmoonparty så kanske blir en tur dit. Koh Chang håller jag med om att det är jätte fint, men har som sagt varit där tidigare och vill gärna utforska thailand mer, inte åka tillbaka till samma ställe. Men hur lång tid tar det att ta sig till koh tao?
Av Perraxx
22 dec. 2011 19:06
Som sagt flyg till Samui och sedan båt går ju snabbare. Det är väl Bangkok Airways som kör den sträckan har jag för mig. Beror ju lite på budget oxå förstås. Koh Tao är en av mina favoriter trots att jag inte dyker, men snorklingen är kanon där och man kan ju alltid hälsa på gänget på "Baby Rasta" för att jamma lite reaggae på kvällskvisten! De brukar kunna styra upp nån BBQ oxå.
23 dec. 2011 05:25
okej, ja eftersom vi inte vill resa en hel dag så är kanske flyg det enda alternativet beroende på när dom går. Ingen av er som har varit i Hua hin? Det ligger ju jätte nära bangkok, men jag vet inte hur det ser ut där. Är det bra stränder? Jag vet att det ligger på fastlandet men det har ingen betydelse. jag har vart på fullmoonparty förut, men tack för länken ändå :)
23 dec. 2011 05:50
Hej igen!

Om du vill till Koh Tao, så går det flyg till Koh Samui med "Bangkok Airways" ca 20 gånger per dag. Första flyget går 06:00, medans sista går 21:00. http://www.bangkokair.com/en/ (flyget tar 1.20h)

Stranden i Hua Hin, håller inte samma kvalite som stränderna i Siambukten som Koh Tao,Koh Phangan,Koh Samui mm.
Om du vill ha fina sträner, så skulle jag ej rekommendera dig att åka till Hua Hin, även om det är nära Bangkok!

Om du nu skulle flyga med Bangkok Airways, så glöm ej att besöka deras "lounge" på flygplatsen.
Där får ni grattis lättare mat,dryck,internet, perfekt när man väntar på sin flight :-)

Mvh/Muangthai
Av Perraxx
23 dec. 2011 21:19
Hua Hin är faktiskt inte så tokigt. Om man tar sig bort från charter-nissarna vill säga. Billig och bra mat hittar man lite överallt. Boende likaså, och sen om man tar den där gröna (taxin) bilen som kostar 20 baht (diskutera inte bara ge chaffisen 20 lappen och gå) som tar dig runt i typ hela staden samt till en riktigt fin badstrand på andra sidan hotell-monstren, så är Hua Hin faktiskt inte ett så dumt val alls. Brukar vara rätt så bra väder där oxå...