Vaccinationer?

23 okt. 2012 09:30
Visningar: 2940
Hej vi åker på en 20 dgrs resa till Filippinerna nu i nov, börjar i Cebu via iloilo vidare till Boracay 15 nätter ( bröllopsresa ). Vidare via iloilo till Cebu, vi har 3 nätter innan vidare rutt hemåt Sverige. En viktig fråga, behövs vaccin? Vi har aldrig tidigare tagit någon och vi har varit i Thailand ett 10 tal ggr samt andra länder.. Fattar inget när man googlar på det, där ska man tydligen ha alla vaccinationer???
Finns det båtturer runt Boracay, dagturer till olika öar ex? Hur är prisnivån jämfört med Thai vs Svedala, mat dryck båtturer mm... Hotel har vi redan på Boracay.. Vad är lämpligast att ta sig våra sista 3 nätter, norra Cebu? Vi hinner nog inte med så mycket annat känns det som med deras kommunikationer.. :-))
Vi bor på Station 1 på White beach, lite lugnare där än Station 2 Hoppas vi ha ha...
Tacksam för svar av någon som har lust att ta sig tid och svara på mina frågor
med tanke på ev vaccin, Suck!
Hugobaloo
Av Muumi
23 okt. 2012 09:56
Hej! Jag och min familj har varit 2 gånger på Filippinerna.
Vi har inte tagit några vaccinationer och inte heller blivit sjuka.
Mycket billigare än Filippinerna hittar du inte, om du handlar utanför turiststråken.
Lycka till med resan!
Ni kommer att få det hur skönt som helst!
Muumin
Av Annl
24 okt. 2012 05:15
Besök en vaccinationsmottagning eller infektionskliniken på sjukhuset och kolla med dem - då får du det bästa svaret och det kan vara bra att veta att det kan variera om du behöver vaccin eller medicin beroende på vilken del av landet du ska besöka eller vad du tänkt att göra/hur du reser.

Jag skulle i alla fall rekommendera att du tar grundvaccin i form av hepatit A + B.
29 okt. 2012 22:09
Hej Hugobaloo!

Jag skulle rekommendera att gå in på den här sidan http://www.vaccinationsguiden.se/ för att se vilka vaccinationer de rekommenderar. Det man även ska tänka på är väl att inte dricka vatten, tvätta händerna efter man har rört mycket kontanter. Bra grundvaccin som Twinrix, tycker jag man ska ha samt ta dukoral innan avresan för att inte vara så mottaglig mot magbakterier.

Hoppas ni får en trevlig resa!
Tim