USA och/eller Sydamerika

28 juli 2013 22:25
Visningar: 138
Hej!

Jag tänkte bege mig över till västra USA i slutet av augusti, har inte bestämt riktigt vart än men jag vet att jag vill besöka LA, San Fransisco, Las Vegas (för att ha sett det), och sen vill jag bara se så mycket som möjligt av det typiskt amerikanska utanför turistvallfärdsorterna.

Sen var planen Centralamerika och därefter Sydamerika där jag vill besöka allt längs den västra halvan i princip. Jag tänker mig att bo (campa/motell) och resa väldigt billigt (buss, lifta osv.) och lägga pengar på upplevelser. Tänker mig att resan blir fram till december nån gång.

Någon som vill följa med hela eller bitar på vägen?
Av Midori
29 juli 2013 13:44
Tjipp!

Drar du till LA först åker jag gärna med en bit på vägen :)
Hade tänkte Miami eller Bahamas tidigare,
men LA vore nice med :)
Bor i Gbg men kan flyga från andra städer
Funderar även på couchsuring, behövet hålla ner kostnaderna lite bara
30 juli 2013 00:48
Tjäna!

Det lutar mot att SF blir första stopp eftersom en kusin är där fram till början av september och jag inte vill missa henne. Men sen kör jag på LA. Ska dessutom finnas en del trevligheter mellan SF och LA så om du känner att Alcatraz och andra godingar kunde va första stopp på resan är det bara att hänga med! CS är jag ett stort fan av så absolut, glömde att skriva med det!
Av Tinyz
14 aug. 2013 00:17
Hej Jenny!! Jag kommer vara i USA 2 veckor och kommer till New York 27 augusti där första veckan tillbringas. Andra veckan har jag inte bestämt någonting men tycker att din västkustresa låter riktigt rolig! Jag är också mycket för att se och göra annorlunda saker än de typiska turistgrejerna men det finns ju vissa ställen som "måste" ses! Typ Las Vegas som du själv nämner :) Var kommer du att vara 1 september och en vecka framåt? Jag är 21 år, har körkort och drar mig inte från att göra random stuff, är väldigt spontan och glad i största allmänhet :D

Kristina
14 aug. 2013 01:14
Hej! Vad roligt! Jag har inte riktigt bestämt när jag åker, men jag misstänker att det kommer va om en vecka ungefär, så den första september kommer jag nog fortfarande va i norra Californien, möjligtvis San Fransisco. Skulle va skitkul om du hänkade så vi hade kunnat resa den veckan ihop. Jag har också körkort, men jag vet inte hur lätt det är att hyra en bil där, har hört att det ska va lite motigt men det finns ju alltid andra sätt att ta sig runt. Hur som helst kan vi ju snacka mer på fejjan, Jenny von Bonde heter jag där.