Två veckor i Filippinerna

1 okt. 2009 12:11
Visningar: 897
Hej!
Vi ska vara två veckor i Fillipinerna. Tur&retur till Manila i början av november. Vill resa runt litegrann, men även sola, bada och slappa. Någon som har några tips om vilka öar/platser/ställen vi borde prioritera? Ska man ta sig runt med båt eller flyg? Hur många dagar ska man ska vi spendera i Manila och vad finns det att göra där?

Hälsningar
Louise
3 okt. 2009 18:59
Hej,
Välkomna till Asien pärla då. 1 natt i Manila räcker gott, Åk till Makati Greenbelt är isär klass bra ställe om man vill gå ut att äta + shopping.
Mall of Asia är Asiens största köpcentrum. Vi håller till på Alona beach, Pangalo & Bohol, så det är mitt Favoritställe..www.panglao.se ,
men sen finns Boracay , Palawan..men på 2 veckor skulle jag stanna på ett ställe. Flyga är billigt på Filippinerna..men som agt, satsa på Bohol & Panglao där det finns det mesta.

MVH Micke
Av Lisaj
7 okt. 2009 11:23
Hej Louise!

Palawan är fantastiskt. Sabang, Port Barton och El Nido är bara två ställen värda att besöka. Kan varmt rekommendera Daluyon Beach and Mountain Resort i Sabang, ett av de vackraste ställena i världen. Summerhomes i Port Barton är också ett trevligt ställe, om än inte lika flådigt som Daluyon. Att resa på Palawan kan vara knepigt vid regnigt väder. Men det mesta går att lösa i Filippinerna!

Manilas "gamla stad" är fin och värd ett besök. Men jag håller med, det räcker med en eller ett par dagar i Manila.

Hoppas att ni får en finfin resa!

/Lisa